Η Νίκη της Σαμοθράκης, ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του Λούβρου, πρόκειται να αποσυρθεί προκειμένου το γλυπτό να δεχθεί τις φροντίδες της συντήρησης από τον προσεχή Σεπτέμβριο
Η Νίκη της Σαμοθράκης, ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του Λούβρου, πρόκειται να αποσυρθεί προκειμένου το γλυπτό να δεχθεί τις φροντίδες της συντήρησης από τον προσεχή Σεπτέμβριο, όπως ανακοίνωσε το πασίγνωστο παρισινό μουσείο.
Η επιτροπή των συντηρητών του Λούβρου ενέκρινε χθες την έναρξη των εργασιών στο μαρμάρινο άγαλμα της φτερωτής θεάς της Νίκης, σύμφωνα με την ανακοίνωση του μουσείου...
Μία διεθνής υποεπιτροπή ειδικών θα παρίσταται και θα εποπτεύει τις εργασίες αυτού του σημαντικού εγχειρήματος, το οποίο υπολογίζεται πως θα διαρκέσει πάνω από ένα χρόνο. Το συνολικό κόστος της συντήρησης θεωρείται ότι θα φθάσει τα 3 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καλυφθεί εξολοκλήρου από τους χορηγούς του έργου (Nippon Television Holdings, Fimalac, Bank of America - Merrill Lynch Art Conservation Programme).
Το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης, ύψους 2,27 μ. και μαζί με το σύμπλεγμά του φθάνει τα 5,57 μ., είναι τεχνοτροπίας των ελληνιστικών χρόνων και χρονολογείται μεταξύ του 220-185 π.Χ. Αναπαριστά τη θεότητα που αναγγέλλει τη νίκη στο πεδίο της μάχης και εδράζεται πάνω σε μία βάση που μοιάζει με πλώρη που στηρίζεται με τη σειρά της πάνω σε ένα βάθρο.
Για φέρει σε πέρας τη συντήρησή του, το Λούβρο εξετάζει να επιλύσει «μία σειρά δομικών προβλημάτων» του έργου, τα οποία είχε αποφευχθεί να επιλυθούν κατά την προηγούμενη συντήρησή του, που ανάγεται στο 1934, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, διευθυντής του τμήματος Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων του μουσείου.
«Η σύγχρονη βάση από σκυρόδεμα έχει μεν ρωγμές, πλην όμως δεν κινδυνεύει. Αναρωτιόμαστε επίσης για μία μικρή ράβδο στήριξης που είχε τοποθετηθεί στο οπίσθιο τμήμα του κατά τον 19ο αιώνα», προσθέτει ο ίδιος.
«Κυρίως όμως προτιθέμεθα να καθαρίσουμε το άγαλμα, στο οποίο έχουν επισωρευτεί πολλοί ρύποι μέσα σε τόσα χρόνια κι έχει γίνει σχεδόν καφέ. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την αντίθεση ανάμεσα στο πάλλευκο μάρμαρο της Πάρου του αγάλματος και το φαιόχρωμο μάρμαρο της νηόμορφης βάσης του», εξήγησε ο Μαρτινέζ.
Η μετακίνηση του αγάλματος σε γειτονική αίθουσα θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2013. Η επιστροφή και εγκατάστασή του στην αρχική του θέση είναι προγραμματισμένη για το 2014. Το πέρας των εργασιών καθαρισμού και η τελετή των εγκαινίων της επανέκθεσής του προτίθεται να οργανωθούν για τα τέλη του 2014, ή το αργότερα στις αρχές του 2015.
Η επιτροπή των συντηρητών του Λούβρου ενέκρινε χθες την έναρξη των εργασιών στο μαρμάρινο άγαλμα της φτερωτής θεάς της Νίκης, σύμφωνα με την ανακοίνωση του μουσείου...
Μία διεθνής υποεπιτροπή ειδικών θα παρίσταται και θα εποπτεύει τις εργασίες αυτού του σημαντικού εγχειρήματος, το οποίο υπολογίζεται πως θα διαρκέσει πάνω από ένα χρόνο. Το συνολικό κόστος της συντήρησης θεωρείται ότι θα φθάσει τα 3 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καλυφθεί εξολοκλήρου από τους χορηγούς του έργου (Nippon Television Holdings, Fimalac, Bank of America - Merrill Lynch Art Conservation Programme).
Το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης, ύψους 2,27 μ. και μαζί με το σύμπλεγμά του φθάνει τα 5,57 μ., είναι τεχνοτροπίας των ελληνιστικών χρόνων και χρονολογείται μεταξύ του 220-185 π.Χ. Αναπαριστά τη θεότητα που αναγγέλλει τη νίκη στο πεδίο της μάχης και εδράζεται πάνω σε μία βάση που μοιάζει με πλώρη που στηρίζεται με τη σειρά της πάνω σε ένα βάθρο.
Για φέρει σε πέρας τη συντήρησή του, το Λούβρο εξετάζει να επιλύσει «μία σειρά δομικών προβλημάτων» του έργου, τα οποία είχε αποφευχθεί να επιλυθούν κατά την προηγούμενη συντήρησή του, που ανάγεται στο 1934, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, διευθυντής του τμήματος Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων του μουσείου.
«Η σύγχρονη βάση από σκυρόδεμα έχει μεν ρωγμές, πλην όμως δεν κινδυνεύει. Αναρωτιόμαστε επίσης για μία μικρή ράβδο στήριξης που είχε τοποθετηθεί στο οπίσθιο τμήμα του κατά τον 19ο αιώνα», προσθέτει ο ίδιος.
«Κυρίως όμως προτιθέμεθα να καθαρίσουμε το άγαλμα, στο οποίο έχουν επισωρευτεί πολλοί ρύποι μέσα σε τόσα χρόνια κι έχει γίνει σχεδόν καφέ. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την αντίθεση ανάμεσα στο πάλλευκο μάρμαρο της Πάρου του αγάλματος και το φαιόχρωμο μάρμαρο της νηόμορφης βάσης του», εξήγησε ο Μαρτινέζ.
Η μετακίνηση του αγάλματος σε γειτονική αίθουσα θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2013. Η επιστροφή και εγκατάστασή του στην αρχική του θέση είναι προγραμματισμένη για το 2014. Το πέρας των εργασιών καθαρισμού και η τελετή των εγκαινίων της επανέκθεσής του προτίθεται να οργανωθούν για τα τέλη του 2014, ή το αργότερα στις αρχές του 2015.
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω