Βαρύ κλίμα με ανταλλαγή σκληρών εκφράσεων ανάμεσα σε μειονοτικούς πολιτευτές και τον ψευδομουφτή Ξάνθης… Έχει γράψει κι άλλες φορές το «Προξενείο – ΣΤΟΠ» για τη φαγωμάρα που συχνά εμφανίζεται μέσα στην ηγετική ομάδα
Βαρύ κλίμα με ανταλλαγή σκληρών εκφράσεων ανάμεσα σε μειονοτικούς πολιτευτές και τον ψευδομουφτή Ξάνθης…
Έχει γράψει κι άλλες φορές το «Προξενείο – ΣΤΟΠ» για τη φαγωμάρα που συχνά εμφανίζεται μέσα στην ηγετική ομάδα της μειονότητας της Θράκης – και μάλιστα όχι μόνο των πιο σκληροπυρηνικών προς τους μετριοπαθέστερους (όπως π.χ. ο βουλευτής Ροδόπης με τον ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καραγιουσούφ), αλλά και ανάμεσα στους πρώτους... Τη φαγωμάρα αυτή δεν χάνει την ευκαιρία να στηλιτεύει, όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, ο Τούρκος πρόξενος Ιλχάν Σενέρ, προβαίνοντας σε συνεχείς εκκλήσεις για ενότητα και ομοψυχία.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό επεισόδιο αυτής της κατάστασης είχαμε λοιπόν και πριν από λίγες μέρες, με τη σύγκρουση ανάμεσα στον γνωστό σε όλους ψευδομουφτή Ξάνθης Αχμέτ Μέτε (βασικό αρχιχαφιέ της Άγκυρας στη Θράκη) από τη μια και από την άλλη σε δύο σκληροπυρηνικούς τουρκόφρονες, τον Ιλχάν Αχμέτ (πρώην βουλευτή της ΝΔ και νυν πολιτευτή της ΔΗΜΑΡ Ροδόπης) και τον Τσετίν Μάντατζη (πρώην βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης).
Εκείνος βέβαια που «ήρξατο χειρών αδίκων» ήταν ο Μέτε, ο οποίος μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή του τουρκο-σταθμού «Τσινάρ FM» (σ.σ. έχει μόνιμο βήμα εκεί – άντε βρε, μια μέρα και DJ), μεταξύ πολλών άλλων που είπε, επιτέθηκε και στους δύο προαναφερθέντες, λέγοντας τα εξής: «Υπάρχουν δύο αντιπρόεδροι της Συμβουλευτικής Επιτροπής. Ο ένας (Ιλχάν Αχμέτ) κάνει το ναμάζι του πίσω από τον Σινίκογλου. Ο άλλος (Τσετίν Μάντατζη) φιλά το χέρι του προέδρου της Διαχειριστικής Επιτροπής… Εγώ θα ζητήσω από τη Συμβουλευτική Επιτροπή την αποβολή και των δύο αντιπροέδρων…».
Και για όσους δεν κατάλαβαν, ο λόγος είναι για το δείπνο ιφτάρ που διοργανώθηκε στο Αμερικανικό Προξενείο Θεσσαλονίκης προς τιμήν των μουσουλμάνων της Ελλάδας και μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν και οι δύο εν λόγω πρώην βουλευτές. Παρόντες όμως εκεί ήταν και οι νόμιμοι μουφτήδες της Θράκης. Και μόλις ο ψευδομουφτής Ξάνθης Μέτε είδε (σε κάποια φωτογραφία ή βίντεο) ότι οι δύο προσευχήθηκαν πίσω από τον νόμιμο μουφτή Ξάνθης Σινίκογλου, κυριολεκτικά αφηνίασε! Εξ ου λοιπόν και η επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον τους!
Μετά όμως από αυτές τις δηλώσεις ο Αχμέτ Ιλχάν αντεπιτέθηκε στον Μέτε, με σκληρές μάλιστα ενίοτε εκφράσεις, όπως εκεί που του καταλογίζει ψυχολογικά προβλήματα (!), που τον εγκαλεί για υπέρβαση καθηκόντων και που τον συμβουλεύει ν’ αφήσει την πολιτική για τους πολιτικούς (ειδάλλως, τον προτρέπει να βγάλει το σαρίκι του και να πολιτευτεί)! Σε παρόμοιους τόνους απάντησε και ο Μάντατζη. Όλη η ανακοίνωση του Ιλχάν (όπως τη μετέφρασε το tourkikanea.gr) έχει ως εξής:
«Αναφορικά με κάποιες σπέκουλες που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες μέρες σχετικά με το ιφτάρ στο αμερικανικό προξενείο, επιθυμώ να δηλώσω τα εξής: Η τέλεση του απογευματινού ναμαζιού μετά από το ιφτάρ, η ανάγνωση του εζάν, αποτελεί στάση ενός μουσουλμάνου που έχει κρατήσει την νηστεία. Και το ναμάζι μου δεν το έκανα πίσω από έναν χριστιανό, αλλά στα πλαίσια των θρησκευτικών κανόνων έγινε πίσω από έναν μουσουλμάνο. Θεώρησα πως η εκ μέρους των διορισμένων μουφτήδων τέλεση του ναμαζιού σύμφωνα με τους θρησκευτικούς κανόνες δεν εμπεριείχε κάτι το επιβλαβές, και πιστεύω πως η χρήση του περιστατικού αυτού ως πολιτικού υλικού αποτελεί αγένεια και παράβαση του πνεύματος του Ραμαζανιού και της Ισλαμικής νοοτροπίας. Καταγγέλλω αυτούς που το χρησιμοποίησαν έτσι και τους αφήνω στην κρίση του Θεού.
Η μειονότητα μας και εγώ δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε την ψυχολογική κατάσταση και τις κινήσεις κατάθλιψης του εκλεγμένου μουφτή που μίλησε στον ραδιοσταθμό Τσινάρ FM. Όντας ο ίδιος θρησκευτικός ηγέτης πρέπει να μάθει την ιερότητα του να κάνει ναμάζι, ότι στο Ισλάμ το ναμάζι τελείται για τον Αλλάχ και ότι δεν υπάρχει θεολογική τάξη όπως γίνεται στον χριστιανισμό. Χώρος επίλυσης των μειονοτικών θεμάτων είναι η πολιτική και δεν πάει σε κανένα να κάνει πολιτική μέσω της θρησκείας, πολύ περισσότερο δε δεν συνάδει με τις αρχές και τις εντολές της ισλαμικής θρησκείας. Από τους εκλεγμένους μουφτήδες η προσδοκία είναι να δραστηριοποιούνται στον θρησκευτικό τομέα και να βοηθούν τον κόσμο μας μόνο σε αυτόν. Αυτή είναι η ευθύνη που τους έδωσε ο κόσμος μας. Την ευθύνη για την πολιτική την έδωσε στους πολιτικούς. Εάν όμως η κατάσταση διαμορφώνεται έτσι και οι θρησκευτικοί μας εκπρόσωποι θέλουν να περάσουν στο πεδίο της πολιτικής, τότε μπορούν να βγάλουν το σαρίκι τους και να ζητήσουν την ψήφο του κόσμου… Η μειονότητα αυτή δεν είναι αυτή που ήταν πριν από 30 χρόνια, η μειονότητα αυτή πλέον είναι μια σύγχρονη συνειδητή μειονότητα που σκέφτεται με την θρησκευτική και εθνική της καταγωγή και το εκπαιδευτικό της επίπεδο. Οι θρησκευτικοί ηγέτες στην μειονότητα είναι ανάγκη να μάθουν πως έκλεισε πια η εποχή κατά την οποία όπως παλιά με θρησκευτικούς φετφάδες έδιναν κατευθύνσεις στις πολιτικές εξελίξεις και στους πολιτικούς».
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά και φανερώνουν – για μια ακόμη φορά – τα παιχνίδια εξουσίας που γίνονται ανάμεσα σε ηγετικούς φορείς της (τουρκόφρονης πλευράς) της μειονότητας και που ενίοτε οδηγούν και σε φανερές συγκρούσεις, όπως αυτή (θυμίζουμε πάντως πως τα… ναπολεόντεια σύνδρομα του Αχμέτ Μέτε και ο γνωστός πλέον πόθος του να γίνει το… αφεντικό στη Θράκη, υποσκελίζοντας τους εκλεγμένους μειονοτικούς βουλευτές, έχει οδηγήσει και παλαιότερα σε ανάλογες διενέξεις).
Εμείς τώρα τι να πούμε; Προφανώς, «φαγωθείτε ελεύθερα, παιδιά»! Όσο για το πασιφανές ερώτημα, περί του τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για μας, η απάντηση δεν νομίζουμε ότι είναι και πολύ… ενθαρρυντική. Το έχουμε πει και άλλες φορές ότι οι καυγάδες μεταξύ των τουρκοφρόνων δεν πρέπει επ’ ουδενί να μας προκαλούν επανάπαυση και εφησυχασμό. Κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό, εάν υπήρχε επίσημη πολιτεία που θα είχε τη διάθεση, αλλά και την ικανότητα, να τα εκμεταλλευτεί όλα αυτά προς όφελός της. Τώρα μιλάμε όμως για κάποια… άλλη χώρα, πολύ – πολύ μακριά από εδώ…
Έχει γράψει κι άλλες φορές το «Προξενείο – ΣΤΟΠ» για τη φαγωμάρα που συχνά εμφανίζεται μέσα στην ηγετική ομάδα της μειονότητας της Θράκης – και μάλιστα όχι μόνο των πιο σκληροπυρηνικών προς τους μετριοπαθέστερους (όπως π.χ. ο βουλευτής Ροδόπης με τον ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καραγιουσούφ), αλλά και ανάμεσα στους πρώτους... Τη φαγωμάρα αυτή δεν χάνει την ευκαιρία να στηλιτεύει, όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, ο Τούρκος πρόξενος Ιλχάν Σενέρ, προβαίνοντας σε συνεχείς εκκλήσεις για ενότητα και ομοψυχία.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό επεισόδιο αυτής της κατάστασης είχαμε λοιπόν και πριν από λίγες μέρες, με τη σύγκρουση ανάμεσα στον γνωστό σε όλους ψευδομουφτή Ξάνθης Αχμέτ Μέτε (βασικό αρχιχαφιέ της Άγκυρας στη Θράκη) από τη μια και από την άλλη σε δύο σκληροπυρηνικούς τουρκόφρονες, τον Ιλχάν Αχμέτ (πρώην βουλευτή της ΝΔ και νυν πολιτευτή της ΔΗΜΑΡ Ροδόπης) και τον Τσετίν Μάντατζη (πρώην βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης).
Εκείνος βέβαια που «ήρξατο χειρών αδίκων» ήταν ο Μέτε, ο οποίος μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή του τουρκο-σταθμού «Τσινάρ FM» (σ.σ. έχει μόνιμο βήμα εκεί – άντε βρε, μια μέρα και DJ), μεταξύ πολλών άλλων που είπε, επιτέθηκε και στους δύο προαναφερθέντες, λέγοντας τα εξής: «Υπάρχουν δύο αντιπρόεδροι της Συμβουλευτικής Επιτροπής. Ο ένας (Ιλχάν Αχμέτ) κάνει το ναμάζι του πίσω από τον Σινίκογλου. Ο άλλος (Τσετίν Μάντατζη) φιλά το χέρι του προέδρου της Διαχειριστικής Επιτροπής… Εγώ θα ζητήσω από τη Συμβουλευτική Επιτροπή την αποβολή και των δύο αντιπροέδρων…».
Και για όσους δεν κατάλαβαν, ο λόγος είναι για το δείπνο ιφτάρ που διοργανώθηκε στο Αμερικανικό Προξενείο Θεσσαλονίκης προς τιμήν των μουσουλμάνων της Ελλάδας και μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν και οι δύο εν λόγω πρώην βουλευτές. Παρόντες όμως εκεί ήταν και οι νόμιμοι μουφτήδες της Θράκης. Και μόλις ο ψευδομουφτής Ξάνθης Μέτε είδε (σε κάποια φωτογραφία ή βίντεο) ότι οι δύο προσευχήθηκαν πίσω από τον νόμιμο μουφτή Ξάνθης Σινίκογλου, κυριολεκτικά αφηνίασε! Εξ ου λοιπόν και η επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον τους!
Μετά όμως από αυτές τις δηλώσεις ο Αχμέτ Ιλχάν αντεπιτέθηκε στον Μέτε, με σκληρές μάλιστα ενίοτε εκφράσεις, όπως εκεί που του καταλογίζει ψυχολογικά προβλήματα (!), που τον εγκαλεί για υπέρβαση καθηκόντων και που τον συμβουλεύει ν’ αφήσει την πολιτική για τους πολιτικούς (ειδάλλως, τον προτρέπει να βγάλει το σαρίκι του και να πολιτευτεί)! Σε παρόμοιους τόνους απάντησε και ο Μάντατζη. Όλη η ανακοίνωση του Ιλχάν (όπως τη μετέφρασε το tourkikanea.gr) έχει ως εξής:
«Αναφορικά με κάποιες σπέκουλες που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες μέρες σχετικά με το ιφτάρ στο αμερικανικό προξενείο, επιθυμώ να δηλώσω τα εξής: Η τέλεση του απογευματινού ναμαζιού μετά από το ιφτάρ, η ανάγνωση του εζάν, αποτελεί στάση ενός μουσουλμάνου που έχει κρατήσει την νηστεία. Και το ναμάζι μου δεν το έκανα πίσω από έναν χριστιανό, αλλά στα πλαίσια των θρησκευτικών κανόνων έγινε πίσω από έναν μουσουλμάνο. Θεώρησα πως η εκ μέρους των διορισμένων μουφτήδων τέλεση του ναμαζιού σύμφωνα με τους θρησκευτικούς κανόνες δεν εμπεριείχε κάτι το επιβλαβές, και πιστεύω πως η χρήση του περιστατικού αυτού ως πολιτικού υλικού αποτελεί αγένεια και παράβαση του πνεύματος του Ραμαζανιού και της Ισλαμικής νοοτροπίας. Καταγγέλλω αυτούς που το χρησιμοποίησαν έτσι και τους αφήνω στην κρίση του Θεού.
Η μειονότητα μας και εγώ δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε την ψυχολογική κατάσταση και τις κινήσεις κατάθλιψης του εκλεγμένου μουφτή που μίλησε στον ραδιοσταθμό Τσινάρ FM. Όντας ο ίδιος θρησκευτικός ηγέτης πρέπει να μάθει την ιερότητα του να κάνει ναμάζι, ότι στο Ισλάμ το ναμάζι τελείται για τον Αλλάχ και ότι δεν υπάρχει θεολογική τάξη όπως γίνεται στον χριστιανισμό. Χώρος επίλυσης των μειονοτικών θεμάτων είναι η πολιτική και δεν πάει σε κανένα να κάνει πολιτική μέσω της θρησκείας, πολύ περισσότερο δε δεν συνάδει με τις αρχές και τις εντολές της ισλαμικής θρησκείας. Από τους εκλεγμένους μουφτήδες η προσδοκία είναι να δραστηριοποιούνται στον θρησκευτικό τομέα και να βοηθούν τον κόσμο μας μόνο σε αυτόν. Αυτή είναι η ευθύνη που τους έδωσε ο κόσμος μας. Την ευθύνη για την πολιτική την έδωσε στους πολιτικούς. Εάν όμως η κατάσταση διαμορφώνεται έτσι και οι θρησκευτικοί μας εκπρόσωποι θέλουν να περάσουν στο πεδίο της πολιτικής, τότε μπορούν να βγάλουν το σαρίκι τους και να ζητήσουν την ψήφο του κόσμου… Η μειονότητα αυτή δεν είναι αυτή που ήταν πριν από 30 χρόνια, η μειονότητα αυτή πλέον είναι μια σύγχρονη συνειδητή μειονότητα που σκέφτεται με την θρησκευτική και εθνική της καταγωγή και το εκπαιδευτικό της επίπεδο. Οι θρησκευτικοί ηγέτες στην μειονότητα είναι ανάγκη να μάθουν πως έκλεισε πια η εποχή κατά την οποία όπως παλιά με θρησκευτικούς φετφάδες έδιναν κατευθύνσεις στις πολιτικές εξελίξεις και στους πολιτικούς».
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά και φανερώνουν – για μια ακόμη φορά – τα παιχνίδια εξουσίας που γίνονται ανάμεσα σε ηγετικούς φορείς της (τουρκόφρονης πλευράς) της μειονότητας και που ενίοτε οδηγούν και σε φανερές συγκρούσεις, όπως αυτή (θυμίζουμε πάντως πως τα… ναπολεόντεια σύνδρομα του Αχμέτ Μέτε και ο γνωστός πλέον πόθος του να γίνει το… αφεντικό στη Θράκη, υποσκελίζοντας τους εκλεγμένους μειονοτικούς βουλευτές, έχει οδηγήσει και παλαιότερα σε ανάλογες διενέξεις).
Εμείς τώρα τι να πούμε; Προφανώς, «φαγωθείτε ελεύθερα, παιδιά»! Όσο για το πασιφανές ερώτημα, περί του τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για μας, η απάντηση δεν νομίζουμε ότι είναι και πολύ… ενθαρρυντική. Το έχουμε πει και άλλες φορές ότι οι καυγάδες μεταξύ των τουρκοφρόνων δεν πρέπει επ’ ουδενί να μας προκαλούν επανάπαυση και εφησυχασμό. Κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό, εάν υπήρχε επίσημη πολιτεία που θα είχε τη διάθεση, αλλά και την ικανότητα, να τα εκμεταλλευτεί όλα αυτά προς όφελός της. Τώρα μιλάμε όμως για κάποια… άλλη χώρα, πολύ – πολύ μακριά από εδώ…
Πηγή: Προξενείο – ΣΤΟΠ
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω