Το μήνυμα του Μητροπολίτη Αλεξανδρούπολης στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, η ερμηνεία για την «αλλαγή νοοτροπίας» που o πρωθυπουργός επικαλέστηκε, οι ευθύνες των ψηφοφόρων μετά τη Μεταπολίτευση
Το μήνυμα του Μητροπολίτη Αλεξανδρούπολης
στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, η ερμηνεία για την «αλλαγή νοοτροπίας» που o πρωθυπουργός επικαλέστηκε, οι ευθύνες των ψηφοφόρων μετά τη Μεταπολίτευση,
η άτεγκτη πολεμική στον Χριστόδουλο και τα επίχειρα της πολιτικής Θάτσερ… του "πολιτισμένου κανιβαλισμού"
στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, η ερμηνεία για την «αλλαγή νοοτροπίας» που o πρωθυπουργός επικαλέστηκε, οι ευθύνες των ψηφοφόρων μετά τη Μεταπολίτευση,
η άτεγκτη πολεμική στον Χριστόδουλο και τα επίχειρα της πολιτικής Θάτσερ… του "πολιτισμένου κανιβαλισμού"
Της Μαρίτας Πάλλη
«Πιο χαμηλά να πέσουμε δεν γίνεται, πιο κάτω να πάμε δεν έχει. Οπότε τι μας απομένει; Να σηκωθούμε»! Τα λόγια του 52χρονου Ιεράρχη της ακριτικής Αλεξανδρούπολης, σαφή, κατανοητά και προπαντός πολύ ρεαλιστικά.
Διακεκριμένος για τις εύστοχες δημόσιες παρεμβάσεις του επί εθνικών, κοινωνικοπολιτικών αλλά και Εκκλησιαστικών θεμάτων, ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του με τίτλο «Όταν οι λαοί μετανοούσαν», δίχως αοριστολογίες ή στείρα ευχολόγια, κατέδειξε πως μόνη ελπίδα ανάκαμψης για τη χώρα, είναι η ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ και Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ στις επιλογές όλων, κυβερνώντων και κυβερνωμένων ψηφοφόρων. Στόχευαν ευθέως όχι στο θυμικό, που τυφλώνει και δυστυχώς οδηγεί στη λάθος επιλογή ακόμη και … ψήφο, αλλά στο Νου των ακροατών του. Σκοπός του η αφύπνιση του συλλογικού ασυνειδήτου αλλά και… της συνείδησης εκείνων, που άκουσαν την ομιλία του στον Α' Κατανυκτικό Εσπερινό στην Αλεξανδρούπολη, αλλά και όσων δεν μπόρεσαν. Μεταξύ των δεύτερων και ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς! Αναφερόμενος στον πρωθυπουργό, ο κ. Ανθιμος επισήμανε με έμφαση, πως μπορεί ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στη ΔΕΘ και στην πρόσφατη επίσκεψή του στο Άγιο Όρος να μίλησε για ανάγκη «αλλαγής νοοτροπίας», όμως αυτό τόνισε, προϋποθέτει «αναγνώριση» του «συντελεσθέντος λάθους», δηλαδή προϋποθέτει «μεταστροφή νοός» που σημαίνει η λέξη «μετάνοια» την οποία κηρύσσει το Ευαγγέλιο και η οποία, όπως είπε, νοηματοδοτεί την περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής που διερχόμαστε… ενόψει της Ανάστασης του Πάσχα.
ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ
Ο Ιεράρχης της Αλεξανδρούπολης, δεν προέβη σε αποκλεισμούς αναφορικά με τις ευθύνες που αναλογούν σε κυβερνώντες και κυβερνωμένους ψηφοφόρους, για την σημερινή κατάσταση στη χώρα μας, του ευτελισμού, της φτώχειας και της Ηθικής και Εθνικής υποδούλωσης. Μιλώντας στο εκκλησίασμα καυτηρίασε, σειρά Νόμων που ψηφίστηκαν στη Βουλή, από την Μεταπολίτευση και εντεύθεν, με την ευθύνη των πολιτών, οι οποίοι δια της ψήφου τους εξέλεξαν τους κοινοβουλευτικούς τους εκπροσώπους σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση, αφού τόσο οι νόμοι όσο και οι πολιτικοί, αντιστρατεύτηκαν την ηθική του Ευαγγελίου: «Εξοβέλισαν το ήθος και την εντιμότητα από την καθημερινότητα των πολιτών και αντιμετώπισαν τον άνθρωπο ως «άτομο» ξεκομμένο από το περιβάλλον, την καταγωγή και τις ρίζες του» είπε και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «H πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ είχε πει «δεν υπάρχουν κοινωνίες, υπάρχουν άτομα» και αυτό οδήγησε τη Δύση στην αποθέωση του ατομικισμού και την πόλωση που βιώνουμε σήμερα…».
Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΨΗΦΙΣΗΣ ΝΟΜΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Με αίτιο την επιμονή στην εκτροπή από το πραγματικό Ήθος και πολύ χειρότερα την σταδιακή, ανά τα έτη, θεσμοθέτηση της εκτροπής αυτής, παντοιοτρόπως, εξαιτίας της απληστίας και επικέντρωσης μονομερώς της προσοχής των ανθρώπων, στην απόκτηση εύκολου πλουτισμού, επήλθε και το αιτιατό της εκτεταμένης διαφθοράς μεταξύ "καταναλωτικών" πολιτών σε ένα κράτος όπου «οι νόμοι», όπως ανέφερε ο κ. Άνθιμος, αντιστρατεύονταν την Παιδεία, τον Πολιτισμό, το ήθος και τις Αξίες του Ανθρωπισμού» από εποχής Γενέσεως -όπως απέδειξε δια παραπομπών εκ Ευαγγελικού Λόγου, τονίζοντας: “Στην Πατρίδα μας, αυτή η επιδίωξη του συμφέροντός "μου", σχεδόν «θεσμοθέτησε» την ακατάσχετη απληστία, νομιμοποίησε τη «μίζα», ανέχθηκε την κλοπή του ενός πολίτη από τον άλλο και την καταλήστευση του Δημοσίου, και μας οδήγησε στο σημερινό «πολιτισμένο κανιβαλισμό» της Ελλαδικής κοινωνίας”, τόνισε.
Με ένα ασυνήθιστα εύστοχο για τα εκκλησιαστικά ειωθότα Λόγο και συγκερασμό, ο Ιεράρχης της Αλεξανδρούπολης, αφού συνέκρινε τις ομοιότητες του «απώτερου Χθες» των Παλαιοδιαθηκικών Γραφών, με τα τεκταινόμενα του «σύγχρονου παγκόσμιου γίγνεσθαι», απέδειξε τη διαχρονικότητα της ανθρώπινης ροπής προς την ανηθικότητα, δια της έμμονης επανάληψης των ίδιων λαθών, αντί της διόρθωσης αυτών, απ αυτούς που συνήθως τα καταγγέλλουν δημόσια, βγάζοντας όμως τον εαυτό τους «απέξω»…
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΡΑΞΙΑ
Στηλίτευσε την απραξία και την αποφυγή ανάληψης δραστικών μέτρων πραγματικής ανάκαμψης της κοινωνίας από τους πνευματικούς και πολιτικούς ηγήτορες. Όπως είπε: “Ακούσαμε όλοι, χιλιάδες φορές τη φράση: "η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική αλλά είναι ηθική"! Ε! και λοιπόν; Πως θα θεραπευθεί; Με το οικονομικό πλεόνασμα; Δηλαδή, να 'χουμε πάλι για να κλέβουμε; ο ένας τον άλλο, όλοι μαζί το Κράτος και το Κράτος όλους μας; Έτσι θα θεραπευθεί η "πνευματική κρίση"; Ακούσατε κανένα μήνυμα ηθικής επανάκαμψης; Διαβάσατε κανένα άρθρο να στηλιτεύει την απληστία και την κλοπή; Είδατε κανένα διάγγελμα που παρότρυνε σε επιστροφή στην τιμιότητα ή στη δικαιοσύνη;” αναρωτήθηκε
Αναφορικά και με τα όσα έχει κατά καιρούς δηλώσει ο Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς τόνισε με νόημα: “Για να είμαι ακριβής, ο νυν Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ μίλησε για τις αξίες της Ορθοδοξίας και πρόσφατα στο Άγιο Όρος επικαλέστηκε την δύναμη της πίστεως και της Παναγίας μας. Είπε ο κ. Σαμαράς: "χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία"! Η λέξη "νοοτροπία" είναι ανάλογη με την λέξη "μετάνοια", αλλαγή του νου, του τρόπου σκέψεως και του τρόπου δράσεως. Η μετάνοια, απαιτεί να έχει ο άνθρωπος δυνατό χαρακτήρα, να αποδεχθεί ότι περπατάει σε λαθεμένο δρόμο και ότι ζει με στραβό τρόπο, κι έπειτα να αποφασίσει να τα διορθώσει. Είναι χαρακτηριστικό των έξυπνων και ικανών ανθρώπων να αλλάζουν γνώμη και άποψη και να διορθώνουν τα όσα έπραξαν, όταν διαπιστώσουν ότι δεν ήταν τα σωστά”.
ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΩΣ ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ "RESTART"
Προτείνοντας ο ίδιος διεξόδους στο σημερινό αδιέξοδο κωδικοποίησε πρακτικές λύσεις τονίζοντας πως «δεν αρκεί, η διαπίστωση: "η κρίση είναι ηθική" αλλά χρειάζεται διόρθωση, αποκατάσταση, βελτίωση και επανέναρξη διότι μόνο τότε η μετάνοια "ως βίωμα" του λαού, θα αναστείλει την καταστροφή και θα αποτρέψει τον αφανισμό». Διερωτήθηκε: “Πως μπορεί να γίνει αυτό;" Και απάντησε: "Με αλλαγή νοοτροπίας, που λέει κι ο Πρωθυπουργός μας, με μετάνοια, που λέει η πίστη μας, καθώς χρειάζονται απλές κινήσεις”, τις οποίες και συνοπτικά κωδικοποίησε:
1) «Εκκλησιαστικοί και παιδαγωγικοί Διδάσκαλοι να μη καλλιεργούν Τρομοκράτες»!
Τα σχολεία, να διδάξουν αξιολογότερα πράγματα για τη ζωή των παιδιών μας και να απαντήσουν στα πνευματικά τους ερωτηματικά. Αν ένας δάσκαλος έχει μια κακή εμπειρία από ένα κληρικό, ας μην γκρεμίσει μέσα στη ψυχή των μαθητών του το Χριστό και την Πίστη, γιατί τότε ο δάσκαλος δεν μορφώνει πολίτες αλλά καλλιεργεί τρομοκράτες.
2) «Στήριξη θεσμικά Ελληνικής οικογένειας του "εμείς", άνευ εγωισμών του "εγώ"»
Η οικογένεια, να παραμερίσει τους εγωϊσμούς και να ενδιαφερθεί για τα παιδιά της. Φτάνουν πια τα ναυάγια που δημιουργούνται με την ευκολία των διαζυγίων. Αργούν σήμερα οι νέοι να προχωρήσουν σε γάμο, επειδή δεν έχουν πρότυπα. Και χωρίζουν εύκολα, επειδή δεν έχουν υπομονή και αγωνιστική διάθεση. Συντρίμμια τα παιδιά τους και οι μελλοντικές τους οικογένειες.
3) «Πρώτοι οι κληρικοί να παλέψουν τα «πάθη», με ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ και ΨΥΧΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Οι κληρικοί, να παλέψουμε τα πάθη μας, να παραδεχτούμε με ειλικρίνεια τις "πτώσεις" μας και να κατασταθούμε πατέρες του λαού μας, με γνώμονα την Ελευθερία του Ευαγγελίου και στόχο τη χαρά και την τιμιότητα της "κατὰ Χριστὸν" ζωής.
4) «ΚΡΑΤΙΚΗ θεσμοθέτηση ΑΡΧΩΝ κι ΑΞΙΩΝ για κοινωνική συνοχή»
Το Κράτος, να θεσμοθετήσει τις αρετές, τις αξίες, την πίστη, την παράδοση και τον υγιή πολιτισμό του λαού μας. Ας το καταλάβουν οι Κυβερνήσεις, ότι άθεο Κράτος δεν μπορεί να υπάρξει. Χωρισμό από την Εκκλησία δεν τον τολμά και η πολεμική κατά της Εκκλησίας αποβαίνει υπέρ της Πίστεώς μας.
5) «Επαναφορά Ανθρωπιστικών Αρχών και Προτύπων στην ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ»
Η τηλεόραση, να διδάσκει τιμιότητα και να μην διαφθείρει τα ήθη με επίκεντρο των ανθρωπισμό και την καλλιέργεια παιδείας.
6) «Ανάπτυξη Κριτικού Νου των ψηφοφόρων»
Ο λαός μας, να ψηφίζει με κριτήρια κυρίως πνευματικά κι όχι μόνο οικονομικά.
7) «Φρένο στην παθητική δεκτικότητα και προπαγάνδα του "lifestyle”
Η κοινωνία, να περπατάει στέρεα με βάση την διαχρονική εμπειρία της και να μη ζαλίζεται με τα βρώμικα ακούσματα των σύγχρονων δυτικών Σειρήνων.
8) «Ανάπτυξη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ των πολιτών»
«Πείτε μου, σας παρακαλώ», -είπε στρεφόμενος προς το ακροατήριο- «εσείς έχετε αντιληφθεί κάποια τέτοια συλλογική προσπάθεια στη Χώρα μας;».
Στο εύστοχο ερώτημα του Σεβασμιωτάτου, οι πιστοί στον ναό, κουνούσαν με περίσκεψη, καταφατικά το κεφάλι, ενώ οι μνήμες ζωντάνεψαν μαζί με την επαλήθευση των λόγων του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου του Ελληνισμού Χριστόδουλου, που έβλεπε πολύ νωρίς τα επερχόμενα δεινά και επαληθεύτηκε. Εξάλλου στην «άτεγκτη» όπως είπε χαρακτηριστικά «εις βάρος του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου» πολεμική και στη θεσμοθέτηση της καθώς και στη γενίκευση της πολεμικής εις βάρος των Αρχών που υπερασπίζεται ο Χριστός, απέδωσε μεταξύ άλλων και τον γενικευμένο ευτελισμό της ανθρώπινης υπόστασης στη χώρα μας. Η ζωντανή μνήμη εκείνου του θρησκευτικού ηγέτη που πολεμήθηκε άχρις εσχάτων, προκάλεσε συγκίνηση στους πιστούς που τον αναπολούν ακόμη, γιατί αρνήθηκε να «βολευτεί» στο «εγώ της σιωπής», αλλά αφύπνιζε προσπαθώντας να συσπειρώσει τον ελληνισμό όπου γης… βλέποντας πολύ νωρίς, πολύ μακριά…
Η ΑΤΕΓΚΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ… και οι Μεταπολιτευτικοί Νόμοι του «Πολιτισμένου Κανιβαλισμού»
Ο κ. Ανθιμος, αποδίδοντας εξίσου ευθύνες σε πολιτικούς και ψηφοφόρους που τους εξέλεξαν από τη Μεταπολίτευση και εντεύθεν, οι οποίοι κατά σύστημα αρέσκονται στην ανέξοδη κριτική μεταθέτοντας τις δικές τους ευθύνες πάντοτε σε άλλους, τόνισε: “Στην Πατρίδα μας, αυτή η επιδίωξη του συμφέροντός "μου", σχεδόν «θεσμοθέτησε» την ακατάσχετη απληστία, νομιμοποίησε τη «μίζα», ανέχθηκε την κλοπή του ενός πολίτη από τον άλλο και την καταλήστευση του Δημοσίου, και μας οδήγησε στο σημερινό «πολιτισμένο κανιβαλισμό» της Ελλαδικής κοινωνίας. Η ηθική του Ευαγγελίου, ήταν πάντοτε ανάχωμα σε παρόμοιες τακτικές, οπότε για να μη μας ελέγχει το Ευαγγέλιο, φροντίσαμε να το εξορίσουμε από τη ζωή μας. Θυμάστε όλοι μια οργανωμένη δέσμη Νόμων, που εμείς οι ίδιοι ψηφίσαμε (μέσῳ των εκλεγμένων με τις ψήφους μας βουλευτών), από την Μεταπολίτευση και εντεύθεν, τους οποίους Νόμους αντιστρατεύτηκε η Εκκλησία, χωρίς όμως να φέρει αποτέλεσμα, επειδή ο λαός τους ήθελε. Οι Νόμοι αυτοί είχαν σαν στόχο να εξοβελίσουν την χριστιανική ηθική από την ελληνική κοινωνία. Τα αποτελέσματα της κρίσεως είναι ο εξευτελισμός του λαού μας, η φτώχεια, η απορία για το αύριο, ο φόβος και το μούδιασμα, ο πόνος, οι αυτοκτονίες, η ντροπή να βλέπουμε ξένους να διαφεντεύουν το βιός μας, να παζαρεύουν τη γη μας και να προκαθορίζουν το μέλλον μας”.
Η ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΗ ΔΥΣΗ - Ο ΕΞΟΒΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ και ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ
Ο Σεβασμιώτατος Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθιμος είναι, από τους ελάχιστους εκείνους Αρχιερείς της Ελλαδικής Ιεραρχίας που γνωρίζει πολύ καλά, τη σημασία του να ατενίζει κανείς και να αξιολογεί σφαιρικά τα παγκόσμια γεγονότα και τις εξελίξεις, από όσο το δυνατόν περισσότερες, της μιας, οπτικές γωνίες, αναζητώντας τα πραγματικά αίτια και αιτιατά. Ανοιχτός, δραστήριος και πεπαιδευμένος νους, ο οποίος διυλίζει τόσο την όποια προσλαμβανόμενη πληροφόρηση όσο και τις «πηγές» προέλευσης περνώντας τες από ψιλό κόσκινο, ξεχωρίζοντας τις αλήθειες από τις «φήμες» καιτα «κούφια» λόγια, γεγονός δυστυχώς όχι σύνηθες στα εκκλησιαστικά πράγματα των περιχαρακωμένων εντός συχνά ανυπέρβλητων τειχών, μεταξύ καθημερινότητας των άλλων και αμιγώς εκκλησιαστικής διοίκησης αλλά δυστυχώς και μεταξύ ΛΟΓΙΚΗΣ του «είναι» και της ψευδαίσθησης του «φαίνεσθαι».
Για μια ακόμη φορά με τα λόγια του κατέδειξε την ικανότητά του να βλέπει κανείς πέρα από παραπετάσματα, δίνοντας σημασία στην έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση για τα δρώμενα, στην παγκόσμια διεθνοπολιτική αλλά και τη διεθνοεκκλησιαστική σκακιέρα. Κι ενώ όλοι κοιτούν Δύση και Ανατολή να ανταγωνίζονται για τη σφαίρα επιρροής τους ανατολικότερα στην γεωπολιτική σκακιέρα με αιχμή τις οικονομικοπαραγωγικές πηγές ενέργειας, εκείνος έχει ήδη στρέψει το βλέμμα προς την Αφρική και την Κεντρική Αμερική, εκεί όπου, από πολλών ετών, κοιτάζει ιδιαίτερα επίμονα, η διεθνής γεωστρατηγική, αποσπώντας την προσοχή των «προηγμένων κοινωνιών» σε αντίθετες κατευθύνσεις ή στέλνοντας τες για… ύπνο, με κατασκευασμένη πλαστή οικονομική ευμάρεια, που πάντα την ακολουθούν υπέρογκα χρέη και κατάθλιψη. Όπως ειπε ο Σεβασμιώτατος κ. Ανθιμος, παραθέτοντας πάντοτε και τις τεκμηριωμένες, πηγές της πληροφόρησής του:
ΣΤΗ ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ
Πριν από ένα μήνα περίπου, γράφτηκε στο διαδίκτυο ότι ο Πρόεδρος της Γουατεμάλα, Otto Perez Molina, με ηγετικά στελέχη της Κυβερνήσεώς του, με οικονομικούς παράγοντες της Χώρας τους και με αρχηγούς των φυλών των ιθαγενών, συγκεντρώθηκαν στη Guatemala City και προσκάλεσαν το λαό της Χώρας τους σε πανεθνική προσευχή. Ανακήρυξαν τον Ιησού Χριστό ως τον "Ανώτατο Άρχοντα" της Γουατεμάλα και ενθαρρύνθηκαν να ακολουθούν τις Χριστιανικές αξίες κατά τη διακυβέρνηση της Χώρας, εντός των επιχειρήσεών τους, μέσα στα Πανεπιστήμια, στους Δήμους και στις Κοινότητες, αλλά και στις γειτονιές. Διεκήρυξαν ότι θεωρούν αυτόν τον τρόπο ως μοναδικό, προκειμένου η Χώρα τους να προχωρήσει και να επιτύχει… (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι το Δ.Ν.Τ βρίσκεται στη Γουατεμάλα, σύμφωνα με έγκυρο ρεπορτάζ του ΕΞΑΝΤΑ και του συναδέλφου Ν. Αυγερόπουλου του 2010, από το 1984!!!). Μόλις τα τελευταία χρόνια η χώρα εμφανίζει εντυπωσιακή οικονομική ανάπτυξη, ωστόσο, την ίδια στιγμή, το 1 στα 2 παιδιά κάτω των 5 ετών υποφέρει από την πείνα και τον υποσιτισμό.
ΝΙΓΗΡΙΑ
Ο Πρόεδρος της Νιγηρίας Δρ. Goodluck Jonathan, κατά τη διάρκεια πρωινής προσευχής που οργανώθηκε σε παρεκκλήσι στην πρωτεύουσα του Κράτους, την Αμπούτζα (Σάββατο 31 Ιουλίου 2010), ζήτησε από τους θρησκευτικούς ηγέτες της Νιγηρίας «να μην σταματήσουν να προσεύχονται για την ειρήνη της Χώρας». Παραδέχτηκε ότι «οι ομαδικές προσευχές, είναι ό,τι χρειάζεται για να διατηρηθεί στη Νιγηρία η ειρήνη, και να καταστεί η Χώρα αποδοτικότερη». Είπε ακόμη ότι, «η μόνη διέξοδος από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Κράτος, είναι η εμπιστοσύνη στο Θεό». Κάλεσε το λαό του «να προσεύχεται στο Θεό να φωτίσει τους ηγέτες της Νιγηρίας ώστε να καθοδηγούν το έθνος σωστά». Υποσχέθηκε ότι ο ίδιος θα συνεχίσει να εμπιστεύεται το Θεό και διαβεβαίωσε: «δεν έχει σημασία η σοφία, οι δεξιότητες και οι ικανότητες που έχω, δεν μπορώ να πετύχω τίποτα μόνος μου παρά μόνο με τον Θεό». Και τελείωσε λέγοντας: «είναι επικίνδυνο πράγμα να στρεφόμαστε μακριά από το Θεό». (σ.σ. τα πλέον αποτρόπαια εγκλήματα κατά της ζωής των Χριστιανών έχουν σημειωθεί στη χώρα από φανατισμένους μουσουλμάνους φονταμενταλιστές).
ΚΕΝΥΑ
Πριν από ένα χρόνο (στις 9 Απριλίου 2013) ο Ουχούρου Κενυάτα εκλέχθηκε 4ος Πρόεδρος της Κένυα. Με την εκλογή του διακήρυξε πως η Κένυα είναι ένα χριστιανικό κράτος. Στην Κένυα υπάρχουν αναταραχές με ισλαμιστές να σκοτώνουν χριστιανούς. Ο Πρόεδρος της Κένυα ζήτησε από το έθνος του να μετανοήσει για τις αμαρτίες τους. «Καλώ όλους τους Κενυάτες να ζητήσουν συγχώρεση και να μετανοήσουν για τα λάθη που έχουμε κάνει. Ας συγχωρούμε ο ένας τον άλλο και ας προσευχόμαστε για τη συμφιλίωση και τη θεραπεία της χώρας μας. Καλώ τους Κενυάτες να θυμόμαστε ότι είμαστε όλοι ίσοι στα μάτια του Θεού, και πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά ως ένας, ενωμένος λαός. Θα ήθελα ακόμα να διαβεβαιώσω όλους τους Κενυάτες ότι είμαστε αποφασισμένοι να ασχοληθούμε με όλες τις εσωτερικές και εξωτερικές απειλές για την ειρήνη και την ασφάλεια μας» είπε ο Σεβασμιώτατος κ. Ανθιμος και πρόσθεσε: Ωστόσο, καθώς προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις, ας θυμηθούμε τα λόγια του Προφήτου Δαβίδ στον 126ο Ψαλμό που λέει ότι «ἐὰν μὴ Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων».
Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΔΕΙΞΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Τέλος, o Ακρίτας Ιεράρχης σε ένα πολύ ψαγμένο συγκερασμό, μεταξύ του απώτερου παρελθόντος και του σύγχρονου παρόντος, κατέδειξε μέσα από αναφορές από τις Παλαιοδιαθικικές Γραφές, την Καινή Διαθήκη αλλά και την παγκόσμια Ιστορία, πως οι πνευματικές «πτώσεις» της Ανθρώπινης Φύσης, καθώς και οι ροπές στην παραβίαση του μέτρου, της Ελευθερίας και της Ηθικής συμπεριφοράς, δύνανται να υπερκεραστούν μόνο με την αλλαγή της αντίληψης των ανθρώπων για αυτές και την απεξάρτησή τους ύστερα από προσωπικές μάχες με τον εαυτό μας, και τα κατώτερα ένστικτα και πάθη, προκειμένου να επιτευχθεί το βίωμα της κατά Θεόν Ελευθέρας επιλογής, του θελήματος του Χριστού, μακριά από φόβους, αλλά μόνο με αλλαγή πλεύσης και νοοτροπίας. Δηλαδή, «μετάνοιας = μεταστροφής του Νοός», στην οποία κάλεσε κυβερνώντες και κυβερνωμένους στην Ελλάδα, νοηματοδοτώντας δίχως παρερμηνείες, την ουσία της «πνευματικής περιόδου της Αγ. Σαρακοστής» που διανύουμε οι Χριστιανοί, ώστε το Πάσχα που σημαίνει «πέρασμα απέναντι», να είναι και να αποτελεί πραγματικά και την πνευματική μας μετάβαση, σε μια άλλη πρακτική ζωής και γαλήνης, που συμβολίζει και η πνευματική Ανάσταση και συνεπώς… Ανάταση…
Μαρίτα Πάλλη
Δημοσιογράφος - Θεολόγος
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω