Οι Καρυάτιδες που βρέθηκαν στην Αμφίπολη, δηλαδή σε έναν μακεδονικό τάφο, δεν έχουν άλλο προηγούμενο. Κανείς δηλαδή κατασκευαστής ενός μακεδονικού ταφικού μνημείου δεν χρησιμοποίησε τις Καρυάτιδες ως «φύλακες» του μυστικού
Οι Καρυάτιδες που βρέθηκαν στην Αμφίπολη, δηλαδή σε έναν μακεδονικό τάφο, δεν έχουν άλλο προηγούμενο. Κανείς δηλαδή κατασκευαστής ενός μακεδονικού ταφικού μνημείου δεν χρησιμοποίησε τις Καρυάτιδες ως «φύλακες» του μυστικού. Αυτό μπορεί να μην σημαίνει πολλά, μπορεί να είναι όμως και το παν.
Αν διαβάσει κανείς την ορολογία της λέξης "Καρυάτις" θα καταλάβει πολλά:
"Καρυάτις" ονομάζονται τα γλυπτά που έχουν γυναικεία μορφή και χρησιμεύουν στην στήριξη κτιρίων. Η λέξη Καρυάτις στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει Κόρη από τις Καρυές, μια πόλη κοντά στην Σπάρτη. Είναι μια παραλλαγή της Κόρης και χρησιμοποιείται στην αρχιτεκτονική αντί για κίονες ως διακοσμητικό στήριγμα σε πύλες, προσόψεις, γείσα, ζωφόρους, σκεπές και λοιπά. Το αντίστοιχο αρχιτεκτονικό στοιχείο που έχει ανδρική μορφή ονομάζεται Άτλας.
Στην αρχαία αρχιτεκτονική τέχνη, ιδίως στον Ιωνικό ρυθμό οι κίονες συχνά αντικαθίσταντο με αναπαράσταση λυγερής γυναικείας μορφής. Στον Δωρικό ρυθμό αντίθετα, προτιμούσαν τα γεροδεμένα ανδρικά κορμιά.
Οι Καρυάτιδες έχουν τα χέρια ελεύθερα, ενώ το βάρος στηρίζεται απλά και ανάλαφρα με το κεφάλι. Οι Άτλαντες αντίθετα χρησιμοποιούν τους ώμους, την πλάτη και τα χέρια δίνοντας την εντύπωση ιδιαίτερου φόρτου βάρους. Η κλασική μορφή της Καρυάτιδας είναι ντυμένη με απλούς μα και κολακευτικούς πέπλους και χιτώνες. Έχει ευθύγραμμη και λυγερή κορμοστασιά, και τα πόδια ή κλειστά ή το δεξί ή το αριστερό πόδι ελαφριά εμπρός, χωρίς να βαδίζει. Τα χέρια είναι στο πλάι και προς τα κάτω, ενώ μερικές φορές στο ένα χέρι κρατούν ένα αφιέρωμα. Οι δίπλες στα ρούχα τους εναρμονίζουν με τα αυλάκια των κιόνων, κάνουν όμως παραλλαγές, καθώς ακολουθούν τις καμπύλες του σώματος. Οι Καρυάτιδες ήταν επιφανειακά ζωγραφισμένες στην αρχαία εποχή, αλλά τα χρώματα χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου.
Οι Καρυάτιδες στο Ερέχθειο της Ακρόπολης ανήκουν στην καλλιτεχνική σχολή του πλούσιου στιλ και επηρέασαν καλλιτεχνικά την αρχιτεκτονική διακοσμητική τέχνη μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα.
Εκτός από το Ερέχθειο συναντάμε Καρυάτιδες το 525 π.χ. στον απλό ναό του Θησαυροφυλακίου των Σιφναίων στους Δελφούς, όπου δύο Κόρες με ιωνική ενδυμασία στηρίζουν το αέτωμα.
Καρυάτιδες επίσης βρίσκονταν και στα μικρά προπύλαια της Ελευσίνας. Οι δύο υπερμεγέθεις κόρες αντικαθιστούσαν τους κίονες. Μια από αυτές κατοικεί στο μουσείο της Ελευσίνας ενώ η δεύτερη βρίσκεται στο Fitzwilliam Museum του Cambridge.
Από όλα αυτά συμπεραίνουμε ότι οι Καρυάτιδες είναι ένα καθαρά ελληνικό αρχιτεκτονικό στοιχείο που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαία Αθήνα ενώ σχετίζεται εμμέσως και με την αρχαία Σπάρτη. Και τώρα το βρίσκουμε σε μνημείο του μακεδονικού πολιτισμού, σε έναν τάφο που μπορεί να έχει παγκόσμια σημασία.
Περιμένουμε με… αγωνία τον Γκρούεφσκι και την παρέα του να αρχίσουν να κτίζουν και στα Σκόπια Καρυάτιδες αφού αυτοί είναι οι… Μακεδόνες.
Δεν ξέρουμε αν στην Αμφίπολη θα βρεθεί ο τάφος του Μεγαλέξανδρου, της αδερφής του ή της γυναίκας του. Πιθανότατα να είναι κάτι σπουδαίο εκεί, άλλωστε το μαρτυρούν οι Σφίγγες και οι Καρυάτιδες.
Το σίγουρο όμως, είναι ότι πρόκειται για μια ξεκάθαρη σφραγίδα για το ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες όσο και οι αρχαίοι Αθηναίοι. Και οι ανιστόρητοι βλάκες στα Σκόπια ή αλλού θα πρέπει πλέον να κλείσουν το στόμα τους.
Πηγή: antinews.gr
Αν διαβάσει κανείς την ορολογία της λέξης "Καρυάτις" θα καταλάβει πολλά:
"Καρυάτις" ονομάζονται τα γλυπτά που έχουν γυναικεία μορφή και χρησιμεύουν στην στήριξη κτιρίων. Η λέξη Καρυάτις στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει Κόρη από τις Καρυές, μια πόλη κοντά στην Σπάρτη. Είναι μια παραλλαγή της Κόρης και χρησιμοποιείται στην αρχιτεκτονική αντί για κίονες ως διακοσμητικό στήριγμα σε πύλες, προσόψεις, γείσα, ζωφόρους, σκεπές και λοιπά. Το αντίστοιχο αρχιτεκτονικό στοιχείο που έχει ανδρική μορφή ονομάζεται Άτλας.
Στην αρχαία αρχιτεκτονική τέχνη, ιδίως στον Ιωνικό ρυθμό οι κίονες συχνά αντικαθίσταντο με αναπαράσταση λυγερής γυναικείας μορφής. Στον Δωρικό ρυθμό αντίθετα, προτιμούσαν τα γεροδεμένα ανδρικά κορμιά.
Οι Καρυάτιδες έχουν τα χέρια ελεύθερα, ενώ το βάρος στηρίζεται απλά και ανάλαφρα με το κεφάλι. Οι Άτλαντες αντίθετα χρησιμοποιούν τους ώμους, την πλάτη και τα χέρια δίνοντας την εντύπωση ιδιαίτερου φόρτου βάρους. Η κλασική μορφή της Καρυάτιδας είναι ντυμένη με απλούς μα και κολακευτικούς πέπλους και χιτώνες. Έχει ευθύγραμμη και λυγερή κορμοστασιά, και τα πόδια ή κλειστά ή το δεξί ή το αριστερό πόδι ελαφριά εμπρός, χωρίς να βαδίζει. Τα χέρια είναι στο πλάι και προς τα κάτω, ενώ μερικές φορές στο ένα χέρι κρατούν ένα αφιέρωμα. Οι δίπλες στα ρούχα τους εναρμονίζουν με τα αυλάκια των κιόνων, κάνουν όμως παραλλαγές, καθώς ακολουθούν τις καμπύλες του σώματος. Οι Καρυάτιδες ήταν επιφανειακά ζωγραφισμένες στην αρχαία εποχή, αλλά τα χρώματα χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου.
Οι Καρυάτιδες στο Ερέχθειο της Ακρόπολης ανήκουν στην καλλιτεχνική σχολή του πλούσιου στιλ και επηρέασαν καλλιτεχνικά την αρχιτεκτονική διακοσμητική τέχνη μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα.
Εκτός από το Ερέχθειο συναντάμε Καρυάτιδες το 525 π.χ. στον απλό ναό του Θησαυροφυλακίου των Σιφναίων στους Δελφούς, όπου δύο Κόρες με ιωνική ενδυμασία στηρίζουν το αέτωμα.
Καρυάτιδες επίσης βρίσκονταν και στα μικρά προπύλαια της Ελευσίνας. Οι δύο υπερμεγέθεις κόρες αντικαθιστούσαν τους κίονες. Μια από αυτές κατοικεί στο μουσείο της Ελευσίνας ενώ η δεύτερη βρίσκεται στο Fitzwilliam Museum του Cambridge.
Από όλα αυτά συμπεραίνουμε ότι οι Καρυάτιδες είναι ένα καθαρά ελληνικό αρχιτεκτονικό στοιχείο που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαία Αθήνα ενώ σχετίζεται εμμέσως και με την αρχαία Σπάρτη. Και τώρα το βρίσκουμε σε μνημείο του μακεδονικού πολιτισμού, σε έναν τάφο που μπορεί να έχει παγκόσμια σημασία.
Περιμένουμε με… αγωνία τον Γκρούεφσκι και την παρέα του να αρχίσουν να κτίζουν και στα Σκόπια Καρυάτιδες αφού αυτοί είναι οι… Μακεδόνες.
Δεν ξέρουμε αν στην Αμφίπολη θα βρεθεί ο τάφος του Μεγαλέξανδρου, της αδερφής του ή της γυναίκας του. Πιθανότατα να είναι κάτι σπουδαίο εκεί, άλλωστε το μαρτυρούν οι Σφίγγες και οι Καρυάτιδες.
Το σίγουρο όμως, είναι ότι πρόκειται για μια ξεκάθαρη σφραγίδα για το ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες όσο και οι αρχαίοι Αθηναίοι. Και οι ανιστόρητοι βλάκες στα Σκόπια ή αλλού θα πρέπει πλέον να κλείσουν το στόμα τους.
Πηγή: antinews.gr
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω