Την δική του απάντηση στο άρθρο του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ με τίτλο "Ολοταχώς προς την κοσσοβοποίηση της Θράκης - Είδος προς εξαφάνιση οι Χριστιανοί - Οι ευθύνες της Εκκλησίας" απέστειλε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος
Την δική του απάντηση στο άρθρο του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ με τίτλο "Ολοταχώς προς την κοσσοβοποίηση της Θράκης - Είδος προς εξαφάνιση οι Χριστιανοί - Οι ευθύνες της Εκκλησίας" απέστειλε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος.
Αναλυτικά η επιστολή του Μητροπολίτη:
Διάβασα το άρθρο του κ. Μάνου Χατζηγιάννη που δημοσιεύθηκε στο Αγιορείτικο Βήμα στις 22/9/2015 και απόρησα για την ρηχότητα και την προχειρότητα με την οποία ο αρθρογράφος προσπαθεί να ασχοληθεί με σοβαρά θέματα. Με την παρωχημένη φράση που μεταχειρίζεται "κοσσοβοποίηση της Θράκης" μπορεί να εμφανίζεται, στους μεν ανίδεους αναγνώστες ως "ειδικός γεωστρατηγικός αναλυτής", στους δε εκκλησιαστικούς ως προικισμένος με χάρισμα προφητικό και διορατικό, όμως στους σοβαρούς εκτιμητές δημιουργεί ίλιγγο για το μέγεθος της ελαφρότητος.
Με ξάφνιασε όμως η αλαζονεία του αρθρογράφου που ρίχνει ευθύνες στους 4 μητροπολίτες της Θράκης. Τέλος πάντων φτάνει αυτή η εωσφορική έπαρση "ψευδαδέλφων" και φίλων!
Ο μητροπολίτης Μαρωνείας στον ενθρονιστήριο λόγο του, πράγματι αναφέρθηκε στην Κομοτηνή ως "Gumoulzina", όταν εξηγούσε ότι η ονομασία εκείνη αποτελούσε συνέχεια της βυζαντινής ονομασίας "Κουμουτζινά". Και έπραξε άριστα!
Η στενή συνεργασία μας με τον Γεν. Γραμματέα (την οποία ο κ. Μ.Χ. με περισσή κακότητα σημειώνει ως "υπακοή" μας στον κ. Καλαντζή), απέδωσε εξαιρετικούς καρπούς στο εθνικό μας θέμα και απεσώβησε πολλές αβλεψίες και μικροσκοπιμότητες. Δυστυχώς δεν μπορώ να εξηγηθώ περισσότερο επειδή τις δημόσιες αναφορές μας (των 4 μητροπολιτών της Θράκης) για τα θέματά μας τα παρακολουθούν κι άλλοι, όμως φευ, με περισσότερη αντιληπτική ικανότητα από τον προχειρολόγο αρθρογράφο. Την προσφορά του κ. Καλαντζή στο Υπουργείο Παιδείας, κάποτε θα δημοσιοποιήσουμε και θα με ενδιέφερε τότε να μάθω πού θα τρέξουν να κρυφτούν, όσοι τιμητές του θα έχουν διατηρήσει ίχνος τιμιότητος.
Το στέρεο και εθνικά αναγκαίο βήμα της λειτουργίας του Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών, δεν καταδέχομαι πλέον να εξηγήσω σε όσους κοντόφθαλμα και ανοϊκά δεν αντιλαμβάνονται την (με αυτόν τον τρόπο), διακοπή του ομφάλιου λώρου του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θράκης με την εγκληματική μήτρα που γεννάει τζιχαντιστές και τους εξαποστέλει εγκάθετα στον πλανήτη.
Η πνευματική σχέση των μητροπόλεών μας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα Πάθη του, δεν μας στερεί την ελευθερία του λόγου, αλλά, μας φιλτράρει το λόγο και μας διδάσκει να βυθίζουμε τη γλώσσα μας στο μυαλό, πριν μιλήσουμε ή γράψουμε. Υπάρχουν πράγματα που οφείλουμε "να σηκώσουμε στην πλάτη μας" οι 4 μητροπολίτες, ακόμα κι όταν μας προκαλούν και μας αμφισβητούν κάποιοι πατέρες και αδελφοί μας.
Όσοι αδελφοί ρώτησαν κάποιον από εμάς, τους εξηγήσαμε και κατάλαβαν. Οι άλλοι, όπως ο αρθρογράφος Μ.Χ. ας επαίρονται κι ας μεγαλαυχούν πάνω στις αποκλειστικές δάφνες της φιλοπατρίας τους. Εξάλλου αν δεν υπήρχαμε εμείς οι 4 προδότες, πώς θα διακρίνονταν εκείνοι οι γνήσιοι και άγρυπνοι φρυκτωροί; Πώς θα ξεχώριζαν οι μαντρόσκυλοι της Πατρίδος και της Πίστεώς μας;
Προβληματίζομαι πάνω στην δογματική άποψη του αρθρογράφου, ότι η Εκκλησία στη Θράκη μετετράπη σε φιλανθρωπικό ίδρυμα και ότι αμελούμε το πνευματικό μας έργο. Γιατί άραγε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας δημιουργεί τέτοιους χριστιανούς, οι οποίοι προτεσταντίζοντας πιστεύουν ότι το ράσο που φοράμε δεν χαράζει τα ευεργετικά του στίγματα επάνω στο σώμα και στην ψυχή μας;
Σχετικά περί του εκλογικού αποτελέσματος στους Νομούς της Θράκης, παραπέμπω σε παλαιότερο άρθρο μου όπου ανέλυσα την εκλογική συμπεριφορά της μειονότητος και το DEP. Δεν ξέρω αν ο αρθρογράφος μπορεί "να διαβάσει" την ανάλυση εκείνη, που δεν ταυτίζεται βεβαίως με την πρόχειρη και αλαζονική γραφίδα του. Για την οποία ίσως, στο ραγδαία εξελισσόμενο μέλλον της περιοχής μας, η Εκκλησία τον συγχωρέσει, όμως η Πατρίδα μας δεν θα μπορεί να το κάνει.
Αναλυτικά η επιστολή του Μητροπολίτη:
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΘΡΑΚΟΛΟΓΟΥΝΤΑ
Διάβασα το άρθρο του κ. Μάνου Χατζηγιάννη που δημοσιεύθηκε στο Αγιορείτικο Βήμα στις 22/9/2015 και απόρησα για την ρηχότητα και την προχειρότητα με την οποία ο αρθρογράφος προσπαθεί να ασχοληθεί με σοβαρά θέματα. Με την παρωχημένη φράση που μεταχειρίζεται "κοσσοβοποίηση της Θράκης" μπορεί να εμφανίζεται, στους μεν ανίδεους αναγνώστες ως "ειδικός γεωστρατηγικός αναλυτής", στους δε εκκλησιαστικούς ως προικισμένος με χάρισμα προφητικό και διορατικό, όμως στους σοβαρούς εκτιμητές δημιουργεί ίλιγγο για το μέγεθος της ελαφρότητος.
Με ξάφνιασε όμως η αλαζονεία του αρθρογράφου που ρίχνει ευθύνες στους 4 μητροπολίτες της Θράκης. Τέλος πάντων φτάνει αυτή η εωσφορική έπαρση "ψευδαδέλφων" και φίλων!
Ο μητροπολίτης Μαρωνείας στον ενθρονιστήριο λόγο του, πράγματι αναφέρθηκε στην Κομοτηνή ως "Gumoulzina", όταν εξηγούσε ότι η ονομασία εκείνη αποτελούσε συνέχεια της βυζαντινής ονομασίας "Κουμουτζινά". Και έπραξε άριστα!
Η στενή συνεργασία μας με τον Γεν. Γραμματέα (την οποία ο κ. Μ.Χ. με περισσή κακότητα σημειώνει ως "υπακοή" μας στον κ. Καλαντζή), απέδωσε εξαιρετικούς καρπούς στο εθνικό μας θέμα και απεσώβησε πολλές αβλεψίες και μικροσκοπιμότητες. Δυστυχώς δεν μπορώ να εξηγηθώ περισσότερο επειδή τις δημόσιες αναφορές μας (των 4 μητροπολιτών της Θράκης) για τα θέματά μας τα παρακολουθούν κι άλλοι, όμως φευ, με περισσότερη αντιληπτική ικανότητα από τον προχειρολόγο αρθρογράφο. Την προσφορά του κ. Καλαντζή στο Υπουργείο Παιδείας, κάποτε θα δημοσιοποιήσουμε και θα με ενδιέφερε τότε να μάθω πού θα τρέξουν να κρυφτούν, όσοι τιμητές του θα έχουν διατηρήσει ίχνος τιμιότητος.
Το στέρεο και εθνικά αναγκαίο βήμα της λειτουργίας του Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών, δεν καταδέχομαι πλέον να εξηγήσω σε όσους κοντόφθαλμα και ανοϊκά δεν αντιλαμβάνονται την (με αυτόν τον τρόπο), διακοπή του ομφάλιου λώρου του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θράκης με την εγκληματική μήτρα που γεννάει τζιχαντιστές και τους εξαποστέλει εγκάθετα στον πλανήτη.
Η πνευματική σχέση των μητροπόλεών μας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα Πάθη του, δεν μας στερεί την ελευθερία του λόγου, αλλά, μας φιλτράρει το λόγο και μας διδάσκει να βυθίζουμε τη γλώσσα μας στο μυαλό, πριν μιλήσουμε ή γράψουμε. Υπάρχουν πράγματα που οφείλουμε "να σηκώσουμε στην πλάτη μας" οι 4 μητροπολίτες, ακόμα κι όταν μας προκαλούν και μας αμφισβητούν κάποιοι πατέρες και αδελφοί μας.
Όσοι αδελφοί ρώτησαν κάποιον από εμάς, τους εξηγήσαμε και κατάλαβαν. Οι άλλοι, όπως ο αρθρογράφος Μ.Χ. ας επαίρονται κι ας μεγαλαυχούν πάνω στις αποκλειστικές δάφνες της φιλοπατρίας τους. Εξάλλου αν δεν υπήρχαμε εμείς οι 4 προδότες, πώς θα διακρίνονταν εκείνοι οι γνήσιοι και άγρυπνοι φρυκτωροί; Πώς θα ξεχώριζαν οι μαντρόσκυλοι της Πατρίδος και της Πίστεώς μας;
Προβληματίζομαι πάνω στην δογματική άποψη του αρθρογράφου, ότι η Εκκλησία στη Θράκη μετετράπη σε φιλανθρωπικό ίδρυμα και ότι αμελούμε το πνευματικό μας έργο. Γιατί άραγε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας δημιουργεί τέτοιους χριστιανούς, οι οποίοι προτεσταντίζοντας πιστεύουν ότι το ράσο που φοράμε δεν χαράζει τα ευεργετικά του στίγματα επάνω στο σώμα και στην ψυχή μας;
Σχετικά περί του εκλογικού αποτελέσματος στους Νομούς της Θράκης, παραπέμπω σε παλαιότερο άρθρο μου όπου ανέλυσα την εκλογική συμπεριφορά της μειονότητος και το DEP. Δεν ξέρω αν ο αρθρογράφος μπορεί "να διαβάσει" την ανάλυση εκείνη, που δεν ταυτίζεται βεβαίως με την πρόχειρη και αλαζονική γραφίδα του. Για την οποία ίσως, στο ραγδαία εξελισσόμενο μέλλον της περιοχής μας, η Εκκλησία τον συγχωρέσει, όμως η Πατρίδα μας δεν θα μπορεί να το κάνει.
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω