Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου στις 8:00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης ομιλία του Γιώργου Σταυριανού με τίτλο: «Η Ελλάδα μπροστά στις προκλήσεις του 21ου αιώνα, μύθοι και πραγματικότητα»
Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου στις 8:00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης ομιλία του Γιώργου Σταυριανού με τίτλο: «Η Ελλάδα μπροστά στις προκλήσεις του 21ου αιώνα, μύθοι και πραγματικότητα».
Οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις μεταψυχροπολεμικά, η διεύρυνση της Ε.Ε., η παγκοσμιοποιημένη κουλτούρα και η ελεύθερη οικονομία της αγοράς, η εξέλιξη της τεχνολογίας, οι εθνικές κουλτούρες, τα Βαλκάνια χθες και σήμερα αλλά και οι προοπτικές που ανοίγονται αύριο, η θέση της Ελλάδας και τα διακυβεύματα του 21ου αιώνα, αποτελούν μερικά από τα θέματα που θα αναπτυχθούν σ’ αυτήν την εισήγηση.
Ο πνευματικός κομφορμισμός και η ξύλινη γλώσσα που αναπτύσσονται όλο και περισσότερο, αλλά και η ναρκισσευόμενη δημοκρατία, αποδυναμώνουν αν δεν εξουδετερώνουν την κριτική σκέψη που όμως εξακολουθεί να παραμένει ζωντανή και ενεργούσα. Ποιος είμαι ο ρόλος του διανοούμενου, του καλλιτέχνη, του πολίτη σήμερα; Ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας, αλλά και ποιος ο ρόλος - αν ρόλος υπάρχει ακόμη - της Τέχνης στο σύγχρονο χρηματιστήριο αξιών; Να τι μένει αν όχι να απαντηθεί, τουλάχιστον να συζητηθεί.
Είσοδος ελεύθερη.
Χορηγός:
Ο Γιώργος Σταυριανός γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, και από τότε δεν έπαψε ποτέ να κουβαλά τις μνήμες από μια εποχή που το χώμα ήταν ακόμα ανόθευτο και οι ήχοι ξάστεροι σαν τον ουρανό της.
Στην πόλη Νανσύ της Γαλλίας ολοκλήρωσε όλες τις πανεπιστημιακές του σπουδές στη Σχολή Γραμμάτων και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Δύο φιλολογικά πτυχία ένα ελληνικής και ένα γαλλικής, ένα μάστερ και ένα διδακτορικό στην φιλοσοφία σφράγισαν την πρώτη αυτή περίοδο.
Στην δισκογραφία εμφανίστηκε απροσδόκητα το καλοκαίρι του 1982 με την «Έρημη πόλη» σε μοναδικές ενορχηστρώσεις του Δημήτρη Λέκκα, και με την υποστήριξη μιας μεγάλης ερμηνεύτριας, της Μαρίας Δημητριάδη. Στον ίδιο δίσκο συμμετείχαν ακόμη ο Ανδρέας Μικρούτσικος και ο Κώστας Θωμαΐδης. Ξεχωριστή στιγμή το τραγούδι «Ήσουνα φεγγάρι» με τους γεμάτους ποιητικότητα στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου.
Ακολουθεί μια περίοδος ουσιαστικής και γόνιμης αναζήτησης ενώ παράλληλα γινόταν μάρτυρας μιας Ελλάδας που μεταμορφωνόταν. Δεκαπέντε δισκογραφικές καταθέσεις ακολούθησαν με την συμβολή μεγάλων προσωπικοτήτων του χώρου όπως του Γιάννη Μαρκόπουλου «Οι φόβοι του μεσημεριού», του Μάνου Χατζιδάκι στον Σείριο «Άνεμος είναι..», του Νότη Μαυρουδή στο Κορυφαίο «Το χρώμα της μνήμης», «Ήσουνα φεγγάρι», και «Codes». Ενδιάμεσα κυκλοφόρησαν σημαντικές δουλειές του όπως «Το πιο μεγάλο ψέμα», «Στην πολιορκία πέφτει πάντα η Τροία», «Δέκα παιδικοί καημοί», «Πού να τελειώνει η θάλασσα», «Καθαρός ουρανός». Πολλά από τα τραγούδια του αγαπήθηκαν και τραγουδιούνται ακόμη όπως «Η Ελένη», «Ώρες μου χρωματιστές», «Ο καημός της φυσαρμόνικας», «Στα ξανθά σου μαλλιά», «Το πιο μεγάλο ψέμα» και πολλά άλλα.
Με την ορχηστρική του δουλειά «Secrets» μπαίνει στη διεθνή αγορά. Το μουσικό θέμα «Secret love» φιλοξενείται σε καμιά δεκαριά διεθνείς συλλογές, ενώ σαν πρώτο κομμάτι στο Buddha Bar III γίνεται μια τεράστια διεθνής επιτυχία. Αυτή τη στιγμή είναι από τα πρώτα σε ακροαματικότητα μουσικά θέματα στο youtube με πάνω από δύο εκατομμύρια επισκέψεις, ενώ ένα άλλο του τραγούδι η «Ελένη» τραγουδισμένο από τον γνωστό Τούρκο τραγουδιστή Μahsun Kirmisigül στην τουρκική γλώσσα προκαλεί αίσθηση.
Συνεργάστηκε με κορυφαίες προσωπικότητες από τον χώρο της μουσικής και του θεάματος όπως Ελένη Βιτάλη, Γλυκερία, Νένα Βενετσάνου, Αναστασία Μουτσάτσου, Καλλιόπη Βέττα, Ισιδώρα Σιδέρη, Μανώλη Μητσιά, Γιώργο Νταλάρα, Πάνο Κατσιμίχα, Παντελή Θαλασσινό, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Δυνάμεις του Αιγαίου (Νίκο Γράψα, Χρήστο Τσιαμούλη), Βασίλη Λέκκα, Αλέξανδρο Χατζή και άλλους. Με την Κάτια Δανδουλάκη να διαβάζει κείμενά του προσπάθησε να περιγράψει το φως αλλά και την νοσταλγική ιδιαιτερότητα μιας Ελλάδας που προσπαθούσε να καταθέσει ταυτότητα, σε μια περίοδο παγκόσμιου πολιτισμικού επαναπροσδιορισμού και σύγχυσης.
Εκτός από τον Λευτέρη Παπαδόπουλο που του έδωσε και το... βάπτισμα στη δισκογραφία, και άλλοι δημιουργοί όπως είναι η Μυρτώ Κοντοβά, η Λίνα Νικολακοπούλου και άλλοι, έντυσαν στιχουργικά πολλά από τα τραγούδια του.
Η συγγραφή έρχεται να συμπληρώσει μια διαδρομή σε διαρκή αμφισβήτηση και αναζήτηση. Οι εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν δύο μυθιστορήματα που φέρουν την υπογραφή του, τις «Μητροπόλεις» και «Το τρυφερό παραμύθι του κόσμου», οι εκδόσεις Ηρόδοτος τις «Πόρτες μισάνοιχτες» καθώς και τις μονογραφίες «Η δυναμική των πολιτισμών», και «Η νέα αφήγηση του κόσμου».
Εδώ και ένα χρόνο και από τη βαθμίδα του λέκτορα, διδάσκει στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, και πιστεύει πως... μαθαίνει από τους φοιτητές!
Οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις μεταψυχροπολεμικά, η διεύρυνση της Ε.Ε., η παγκοσμιοποιημένη κουλτούρα και η ελεύθερη οικονομία της αγοράς, η εξέλιξη της τεχνολογίας, οι εθνικές κουλτούρες, τα Βαλκάνια χθες και σήμερα αλλά και οι προοπτικές που ανοίγονται αύριο, η θέση της Ελλάδας και τα διακυβεύματα του 21ου αιώνα, αποτελούν μερικά από τα θέματα που θα αναπτυχθούν σ’ αυτήν την εισήγηση.
Ο πνευματικός κομφορμισμός και η ξύλινη γλώσσα που αναπτύσσονται όλο και περισσότερο, αλλά και η ναρκισσευόμενη δημοκρατία, αποδυναμώνουν αν δεν εξουδετερώνουν την κριτική σκέψη που όμως εξακολουθεί να παραμένει ζωντανή και ενεργούσα. Ποιος είμαι ο ρόλος του διανοούμενου, του καλλιτέχνη, του πολίτη σήμερα; Ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας, αλλά και ποιος ο ρόλος - αν ρόλος υπάρχει ακόμη - της Τέχνης στο σύγχρονο χρηματιστήριο αξιών; Να τι μένει αν όχι να απαντηθεί, τουλάχιστον να συζητηθεί.
Είσοδος ελεύθερη.
Χορηγός:
Ο Γιώργος Σταυριανός γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, και από τότε δεν έπαψε ποτέ να κουβαλά τις μνήμες από μια εποχή που το χώμα ήταν ακόμα ανόθευτο και οι ήχοι ξάστεροι σαν τον ουρανό της.
Στην πόλη Νανσύ της Γαλλίας ολοκλήρωσε όλες τις πανεπιστημιακές του σπουδές στη Σχολή Γραμμάτων και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Δύο φιλολογικά πτυχία ένα ελληνικής και ένα γαλλικής, ένα μάστερ και ένα διδακτορικό στην φιλοσοφία σφράγισαν την πρώτη αυτή περίοδο.
Στην δισκογραφία εμφανίστηκε απροσδόκητα το καλοκαίρι του 1982 με την «Έρημη πόλη» σε μοναδικές ενορχηστρώσεις του Δημήτρη Λέκκα, και με την υποστήριξη μιας μεγάλης ερμηνεύτριας, της Μαρίας Δημητριάδη. Στον ίδιο δίσκο συμμετείχαν ακόμη ο Ανδρέας Μικρούτσικος και ο Κώστας Θωμαΐδης. Ξεχωριστή στιγμή το τραγούδι «Ήσουνα φεγγάρι» με τους γεμάτους ποιητικότητα στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου.
Ακολουθεί μια περίοδος ουσιαστικής και γόνιμης αναζήτησης ενώ παράλληλα γινόταν μάρτυρας μιας Ελλάδας που μεταμορφωνόταν. Δεκαπέντε δισκογραφικές καταθέσεις ακολούθησαν με την συμβολή μεγάλων προσωπικοτήτων του χώρου όπως του Γιάννη Μαρκόπουλου «Οι φόβοι του μεσημεριού», του Μάνου Χατζιδάκι στον Σείριο «Άνεμος είναι..», του Νότη Μαυρουδή στο Κορυφαίο «Το χρώμα της μνήμης», «Ήσουνα φεγγάρι», και «Codes». Ενδιάμεσα κυκλοφόρησαν σημαντικές δουλειές του όπως «Το πιο μεγάλο ψέμα», «Στην πολιορκία πέφτει πάντα η Τροία», «Δέκα παιδικοί καημοί», «Πού να τελειώνει η θάλασσα», «Καθαρός ουρανός». Πολλά από τα τραγούδια του αγαπήθηκαν και τραγουδιούνται ακόμη όπως «Η Ελένη», «Ώρες μου χρωματιστές», «Ο καημός της φυσαρμόνικας», «Στα ξανθά σου μαλλιά», «Το πιο μεγάλο ψέμα» και πολλά άλλα.
Με την ορχηστρική του δουλειά «Secrets» μπαίνει στη διεθνή αγορά. Το μουσικό θέμα «Secret love» φιλοξενείται σε καμιά δεκαριά διεθνείς συλλογές, ενώ σαν πρώτο κομμάτι στο Buddha Bar III γίνεται μια τεράστια διεθνής επιτυχία. Αυτή τη στιγμή είναι από τα πρώτα σε ακροαματικότητα μουσικά θέματα στο youtube με πάνω από δύο εκατομμύρια επισκέψεις, ενώ ένα άλλο του τραγούδι η «Ελένη» τραγουδισμένο από τον γνωστό Τούρκο τραγουδιστή Μahsun Kirmisigül στην τουρκική γλώσσα προκαλεί αίσθηση.
Συνεργάστηκε με κορυφαίες προσωπικότητες από τον χώρο της μουσικής και του θεάματος όπως Ελένη Βιτάλη, Γλυκερία, Νένα Βενετσάνου, Αναστασία Μουτσάτσου, Καλλιόπη Βέττα, Ισιδώρα Σιδέρη, Μανώλη Μητσιά, Γιώργο Νταλάρα, Πάνο Κατσιμίχα, Παντελή Θαλασσινό, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Δυνάμεις του Αιγαίου (Νίκο Γράψα, Χρήστο Τσιαμούλη), Βασίλη Λέκκα, Αλέξανδρο Χατζή και άλλους. Με την Κάτια Δανδουλάκη να διαβάζει κείμενά του προσπάθησε να περιγράψει το φως αλλά και την νοσταλγική ιδιαιτερότητα μιας Ελλάδας που προσπαθούσε να καταθέσει ταυτότητα, σε μια περίοδο παγκόσμιου πολιτισμικού επαναπροσδιορισμού και σύγχυσης.
Εκτός από τον Λευτέρη Παπαδόπουλο που του έδωσε και το... βάπτισμα στη δισκογραφία, και άλλοι δημιουργοί όπως είναι η Μυρτώ Κοντοβά, η Λίνα Νικολακοπούλου και άλλοι, έντυσαν στιχουργικά πολλά από τα τραγούδια του.
Η συγγραφή έρχεται να συμπληρώσει μια διαδρομή σε διαρκή αμφισβήτηση και αναζήτηση. Οι εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν δύο μυθιστορήματα που φέρουν την υπογραφή του, τις «Μητροπόλεις» και «Το τρυφερό παραμύθι του κόσμου», οι εκδόσεις Ηρόδοτος τις «Πόρτες μισάνοιχτες» καθώς και τις μονογραφίες «Η δυναμική των πολιτισμών», και «Η νέα αφήγηση του κόσμου».
Εδώ και ένα χρόνο και από τη βαθμίδα του λέκτορα, διδάσκει στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, και πιστεύει πως... μαθαίνει από τους φοιτητές!
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω