Για την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, την επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα, δεν αποτελεί διάκριση θρησκευτικού ρατσισμού, η καταστρατήγηση των εννόμων δικαιωμάτων της;
του Νίκου Παπανικολόπουλου
Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, με τις εκατέρωθεν αντιπαραθέσεις Εκκλησίας και Κράτους, για το μάθημα των θρησκευτικών, προκαλούν ποικίλες και αντιφατικές αντιδράσεις, ιδεολογικά φορτισμένες και πολιτικά προκατειλημμένες. Κι ενώ όλοι αφορίζουν το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία, κάποιος μάλλον τα υποθάλπει.
Σεβόμενος τις απόψεις του καθενός για το θέμα, σταχυολογώ ορισμένα από τα αναφερόμενα στο Σύνταγμα και τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας:
• Το άρθρο 3 του Συντάγματος που ορίζει ότι Επικρατούσα στην Ελλάδα θρησκεία, είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού.
• Το άρθρο 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος που ορίζει ότι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
• Το άρθρο 13 του Συντάγματος που ορίζει την "αρχή της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης και το απαραβίαστο αυτής".
• Το άρθρο 19 του Ν.Δ 3379/1955 «Περί του προσωπικού της Δημοσίας Εκπαιδεύσεως» (ΦΕΚ 260 Α'/26-9-1955) με το οποίο προβλέφτηκε, με ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Οικονομικών, στα Σχολεία που φοιτούν αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι ή ξενόγλωσσοι μαθητές να διορίζονται εκπαιδευτικοί της οικείας θρησκείας ή δόγματος ή γλώσσας με δαπάνη του Κράτους.
• Το Νόμο 1920/1991 (ΦΕΚ 11 Α'/1991), με τον οποίο κυρώθηκε η Π.Ν.Π. «Περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών» (ΦΕΚ 182 Α΄/24-12-1990) καθώς και την τροποποίησή του με το άρθρο 68 του Ν. 4235/2014 (ΦΕΚ 32Α΄/2004), όπου προβλέπεται για τους Έλληνες Μουσουλμανόπαιδες, της Μουσουλμανικής μειονότητας, για τη διδασκαλία του Κορανίου, να διορίζονται «Ιεροδιδάσκαλοι» με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, μετά από πρόταση των τριών Μουφτειών της Θράκης.
• Το Νόμο 4386/2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 83 Α΄/11-5-2016), όπου το άρθρο 55 «Ρύθμιση θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων» στην παρ. 5 αυτού ορίζει ότι: «Στο άρθρο 16 του Ν. 1771/1988 (Α΄171) προστίθεται νέα παράγραφος 4, ως ακολούθως: «Κατ’ εξαίρεση, εφόσον στα δημόσια δημοτικά σχολεία των ΚΥΑ 25153/26-2-1957 (ΦΕΚ 86 Β΄) και 78871/22.3.1962 (ΦΕΚ 125 Β΄) Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών δεν υπηρετεί δάσκαλος του Καθολικού δόγματος ή της Εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών του Καθολικού δόγματος ή της Εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας αντίστοιχα, μετά από σχετική εισήγηση των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι δυνατή η πρόσληψη, ανά σχολικό έτος, εκπαιδευτικού εκτός των οικείων πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών του Καθολικού δόγματος και για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών και γλώσσας της Εβραϊκής θρησκείας. Η επιλογή και πρόσληψη του εκπαιδευτικού γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος (Ι.Σ.Κ.Ι.Ε) και του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (Κ.Ι.Σ) αντίστοιχα».
Όταν λοιπόν:
Στο Μουσουλμάνο Μουφτή, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά του, όχι μόνον να καθορίζει το Κοράνιο ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Μουσουλμανόπαιδες, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα το διδάξουν.
Στο Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά του, όχι μόνον να καθορίζει το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Εβραιόπαιδες, με την διδασκαλία του Ταλμούδ, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα το διδάξουν.
Στη Ρωμαιοκαθολική Ιεραρχία της Ελλάδος, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά της, όχι μόνον να καθορίζει ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Ρωμαιοκαθολικόπαιδες, τη Ρωμαιοκαθολική Κατήχηση του Βατικανού, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα την διδάξουν.
Για την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, την επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα, δεν αποτελεί διάκριση θρησκευτικού ρατσισμού, η καταστρατήγηση των εννόμων δικαιωμάτων της;
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Απλό μέλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού
[post_ads]
Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, με τις εκατέρωθεν αντιπαραθέσεις Εκκλησίας και Κράτους, για το μάθημα των θρησκευτικών, προκαλούν ποικίλες και αντιφατικές αντιδράσεις, ιδεολογικά φορτισμένες και πολιτικά προκατειλημμένες. Κι ενώ όλοι αφορίζουν το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία, κάποιος μάλλον τα υποθάλπει.
Σεβόμενος τις απόψεις του καθενός για το θέμα, σταχυολογώ ορισμένα από τα αναφερόμενα στο Σύνταγμα και τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας:
• Το άρθρο 3 του Συντάγματος που ορίζει ότι Επικρατούσα στην Ελλάδα θρησκεία, είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού.
• Το άρθρο 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος που ορίζει ότι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
• Το άρθρο 13 του Συντάγματος που ορίζει την "αρχή της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης και το απαραβίαστο αυτής".
• Το άρθρο 19 του Ν.Δ 3379/1955 «Περί του προσωπικού της Δημοσίας Εκπαιδεύσεως» (ΦΕΚ 260 Α'/26-9-1955) με το οποίο προβλέφτηκε, με ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Οικονομικών, στα Σχολεία που φοιτούν αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι ή ξενόγλωσσοι μαθητές να διορίζονται εκπαιδευτικοί της οικείας θρησκείας ή δόγματος ή γλώσσας με δαπάνη του Κράτους.
• Το Νόμο 1920/1991 (ΦΕΚ 11 Α'/1991), με τον οποίο κυρώθηκε η Π.Ν.Π. «Περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών» (ΦΕΚ 182 Α΄/24-12-1990) καθώς και την τροποποίησή του με το άρθρο 68 του Ν. 4235/2014 (ΦΕΚ 32Α΄/2004), όπου προβλέπεται για τους Έλληνες Μουσουλμανόπαιδες, της Μουσουλμανικής μειονότητας, για τη διδασκαλία του Κορανίου, να διορίζονται «Ιεροδιδάσκαλοι» με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, μετά από πρόταση των τριών Μουφτειών της Θράκης.
• Το Νόμο 4386/2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 83 Α΄/11-5-2016), όπου το άρθρο 55 «Ρύθμιση θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων» στην παρ. 5 αυτού ορίζει ότι: «Στο άρθρο 16 του Ν. 1771/1988 (Α΄171) προστίθεται νέα παράγραφος 4, ως ακολούθως: «Κατ’ εξαίρεση, εφόσον στα δημόσια δημοτικά σχολεία των ΚΥΑ 25153/26-2-1957 (ΦΕΚ 86 Β΄) και 78871/22.3.1962 (ΦΕΚ 125 Β΄) Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών δεν υπηρετεί δάσκαλος του Καθολικού δόγματος ή της Εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών του Καθολικού δόγματος ή της Εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας αντίστοιχα, μετά από σχετική εισήγηση των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι δυνατή η πρόσληψη, ανά σχολικό έτος, εκπαιδευτικού εκτός των οικείων πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών του Καθολικού δόγματος και για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών και γλώσσας της Εβραϊκής θρησκείας. Η επιλογή και πρόσληψη του εκπαιδευτικού γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος (Ι.Σ.Κ.Ι.Ε) και του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (Κ.Ι.Σ) αντίστοιχα».
Όταν λοιπόν:
Στο Μουσουλμάνο Μουφτή, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά του, όχι μόνον να καθορίζει το Κοράνιο ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Μουσουλμανόπαιδες, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα το διδάξουν.
Στο Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά του, όχι μόνον να καθορίζει το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Εβραιόπαιδες, με την διδασκαλία του Ταλμούδ, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα το διδάξουν.
Στη Ρωμαιοκαθολική Ιεραρχία της Ελλάδος, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά της, όχι μόνον να καθορίζει ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Ρωμαιοκαθολικόπαιδες, τη Ρωμαιοκαθολική Κατήχηση του Βατικανού, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα την διδάξουν.
Για την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, την επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα, δεν αποτελεί διάκριση θρησκευτικού ρατσισμού, η καταστρατήγηση των εννόμων δικαιωμάτων της;
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Απλό μέλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού
[post_ads]
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω