Η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Εβρίτη εικαστικού Δημοσθένη Σωτηρούδη με τίτλο "Γυναίκες - δύναμη γονιμότητος" θα παρουσιασθεί στην Art Gallery στην Αλεξανδρούπολη
«Γυναίκες - δύναμη γονιμότητος» είναι ο τίτλος της ατομικής έκθεσης του Εβρίτη εικαστικού Δημοσθένη Σωτηρούδη που θα παρουσιασθεί στην Art Gallery Αθανασία Πεφτουλίδη στην Αλεξανδρούπολη (Σκρα 2-4) από 10 Μάιου έως 10 Ιουνίου 2018, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» του Δήμου Αλεξανδρούπολης.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 και ώρα 20:00
«Αν θα μπορούσε να υπάρξει μια λέξη, η οποία θα ήταν ικανή να χαρακτηρίσει το έργο του Δημοσθένη Σωτηρούδη στην ολότητά του, δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τον “ανθρωποκεντρισμό”. Μια έννοια την οποία προφέρει ακόμη πιο έντονα, ακόμη πιο εμφατικά, ο γλύπτης Δημοσθένης Σωτηρούδης, στο ζωγραφικό του έργο. Η ανθρώπινη μορφή (και ως επί το πλείστον η γυναικεία) κυριαρχούν. Δεν θα ήταν διόλου υπερβολή να ειπωθεί ότι με το έργο του επιχειρεί να δημιουργήσει έναν ύμνο στον άνθρωπο, κραυγάζοντας, την εμπιστοσύνη του σε αυτόν και τις δράσεις του. Μια εμπιστοσύνη πηγαία και γνήσια που καμία δύσκολη «πραγματικότητα» δεν έχει τη δυνατότητα να την ταράξει. Εύσαρκες μορφές, εύχυμες, με σωματική διάπλαση εύρωστη που συμβολοποιούνται μέσα από την αφαίρεση και τον υπερτονισμό συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Κυρίως η γυναίκα αποτελεί ένα κατεξοχήν σύμβολο στο έργο του. Είναι το σύμβολο που συμπυκνώνει ίσως την έννοια της ύπαρξης και της ζωής. Ο ερωτισμός, η γονιμότητα, η μητρότητα, η αγάπη, η τρυφερότητα, η πίστη αλλά και ο πόνος και η δυναμικότητα είναι στοιχεία που συνέχουν και μορφοποιούν τις γυναικείες μορφές» γράφει για τον ζωγράφο Δημοσθένη ο ιστορικός τέχνης, Βασίλειος Μακέδος και προσθέτει:
«Συμπερασματικά, μπορεί να ειπωθεί ότι το ζωγραφικό έργο του Δημοσθένη Σωτηρούδη θα μπορούσε να ορισθεί ως η καθαρά ερωτική ένωση δύο συνιστωσών: της αρχαϊκής παράδοσης, με τις γυναικείες του μορφές να παραπέμπουν στις προϊστορικές Αφροδίτες από τη μια με έντονη τάση αφαίρεσης και σχηματοποίησης η οποία επιβάλλει τη απόρριψη του περιττού από την άλλη. Γεγονός που ίσως μπορεί να καταδείξει ότι η πηγή έμπνευσης του καλλιτέχνη είναι διπλή: αντλώντας στοιχεία τόσο από την αρχαϊκή και κυκλαδική παράδοση, όσο και από έναν απόλυτα δικό του, ιδιόμορφα προσλαμβανόμενο, μοντερνισμό. Ίσως τελικά αυτό να είναι και το στοιχείο που καθιστά την καλλιτεχνική του γραφή πρωτότυπη και καθαρά προσωπική, ένα κάλεσμα σε όλους να την γνωρίσουν, να τη «διαβάσουν» και να την ερμηνεύσουν σύμφωνα με τις δικές τους προσωπικές προσλαμβάνουσες και αρχές».
Βιογραφικό:
Ο Δημοσθένης Σωτηρούδης, γεννημένος στα Πετρωτά Έβρου, ζει και δημιουργεί στην Καβάλα. Σπούδασε στην Ελευθέρα Σχολή Καλών Τεχνών και στην Κρατική Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών στη Στουτγκάρδη και, μετά από ένα ταξίδι αναζήτησης στις ΗΠΑ, εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Καβάλα το 1975. Έχει εργασθεί ως μουσειακός γλύπτης για την Αρχαιολογική Υπηρεσία και έβαλε τη σφραγίδα του για το στήσιμο πολλών εκθέσεων μουσείων τις τελευταίες δεκαετίες με πιο πρόσφατο το αρχαιολογικό μουσείο της Θάσου.
Στη γλυπτική έχει δημιουργήσει ένα προσωπικό, αναγνωρίσιμο ύφος έκφρασης με επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα. Υλικά του η χυτή πέτρα και το μέταλλο που μετουσιώνονται σε ρευστές αλλά στιβαρές μορφές με υπαρξιακή ένταση.
Οι δημιουργίες του έχουν εκτεθεί σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από τις 33 ατομικές εκθέσεις του ενδεικτικά αναφέρουμε: Παιδαγωγική Ακαδημία του Ρόιτλινγκεν, Πανεπιστήμιο Γέιλ, Γκαλερί Ζυγός, Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Κατσίγρα Λάρισας, Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας.
[post_ads]
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 και ώρα 20:00
«Αν θα μπορούσε να υπάρξει μια λέξη, η οποία θα ήταν ικανή να χαρακτηρίσει το έργο του Δημοσθένη Σωτηρούδη στην ολότητά του, δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τον “ανθρωποκεντρισμό”. Μια έννοια την οποία προφέρει ακόμη πιο έντονα, ακόμη πιο εμφατικά, ο γλύπτης Δημοσθένης Σωτηρούδης, στο ζωγραφικό του έργο. Η ανθρώπινη μορφή (και ως επί το πλείστον η γυναικεία) κυριαρχούν. Δεν θα ήταν διόλου υπερβολή να ειπωθεί ότι με το έργο του επιχειρεί να δημιουργήσει έναν ύμνο στον άνθρωπο, κραυγάζοντας, την εμπιστοσύνη του σε αυτόν και τις δράσεις του. Μια εμπιστοσύνη πηγαία και γνήσια που καμία δύσκολη «πραγματικότητα» δεν έχει τη δυνατότητα να την ταράξει. Εύσαρκες μορφές, εύχυμες, με σωματική διάπλαση εύρωστη που συμβολοποιούνται μέσα από την αφαίρεση και τον υπερτονισμό συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Κυρίως η γυναίκα αποτελεί ένα κατεξοχήν σύμβολο στο έργο του. Είναι το σύμβολο που συμπυκνώνει ίσως την έννοια της ύπαρξης και της ζωής. Ο ερωτισμός, η γονιμότητα, η μητρότητα, η αγάπη, η τρυφερότητα, η πίστη αλλά και ο πόνος και η δυναμικότητα είναι στοιχεία που συνέχουν και μορφοποιούν τις γυναικείες μορφές» γράφει για τον ζωγράφο Δημοσθένη ο ιστορικός τέχνης, Βασίλειος Μακέδος και προσθέτει:
«Συμπερασματικά, μπορεί να ειπωθεί ότι το ζωγραφικό έργο του Δημοσθένη Σωτηρούδη θα μπορούσε να ορισθεί ως η καθαρά ερωτική ένωση δύο συνιστωσών: της αρχαϊκής παράδοσης, με τις γυναικείες του μορφές να παραπέμπουν στις προϊστορικές Αφροδίτες από τη μια με έντονη τάση αφαίρεσης και σχηματοποίησης η οποία επιβάλλει τη απόρριψη του περιττού από την άλλη. Γεγονός που ίσως μπορεί να καταδείξει ότι η πηγή έμπνευσης του καλλιτέχνη είναι διπλή: αντλώντας στοιχεία τόσο από την αρχαϊκή και κυκλαδική παράδοση, όσο και από έναν απόλυτα δικό του, ιδιόμορφα προσλαμβανόμενο, μοντερνισμό. Ίσως τελικά αυτό να είναι και το στοιχείο που καθιστά την καλλιτεχνική του γραφή πρωτότυπη και καθαρά προσωπική, ένα κάλεσμα σε όλους να την γνωρίσουν, να τη «διαβάσουν» και να την ερμηνεύσουν σύμφωνα με τις δικές τους προσωπικές προσλαμβάνουσες και αρχές».
Βιογραφικό:
Ο Δημοσθένης Σωτηρούδης, γεννημένος στα Πετρωτά Έβρου, ζει και δημιουργεί στην Καβάλα. Σπούδασε στην Ελευθέρα Σχολή Καλών Τεχνών και στην Κρατική Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών στη Στουτγκάρδη και, μετά από ένα ταξίδι αναζήτησης στις ΗΠΑ, εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Καβάλα το 1975. Έχει εργασθεί ως μουσειακός γλύπτης για την Αρχαιολογική Υπηρεσία και έβαλε τη σφραγίδα του για το στήσιμο πολλών εκθέσεων μουσείων τις τελευταίες δεκαετίες με πιο πρόσφατο το αρχαιολογικό μουσείο της Θάσου.
Στη γλυπτική έχει δημιουργήσει ένα προσωπικό, αναγνωρίσιμο ύφος έκφρασης με επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα. Υλικά του η χυτή πέτρα και το μέταλλο που μετουσιώνονται σε ρευστές αλλά στιβαρές μορφές με υπαρξιακή ένταση.
Οι δημιουργίες του έχουν εκτεθεί σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από τις 33 ατομικές εκθέσεις του ενδεικτικά αναφέρουμε: Παιδαγωγική Ακαδημία του Ρόιτλινγκεν, Πανεπιστήμιο Γέιλ, Γκαλερί Ζυγός, Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Κατσίγρα Λάρισας, Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας.
[post_ads]
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω