Η ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό "120 χτύποι το λεπτό" και η συγκλονιστική ταινία του Εμανουέλ Φινκιέλ "H Οδύνη" που βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της Μαργκερίτ Ντυράς, είναι οι νέες προτάσεις της ΚΛΑ στο θερινό κινηματογράφο Φλοίσβο.
Είμαστε πλέον στον πυρήνα του καλοκαιριού και οι προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης Αλεξανδρούπολης στο θερινό κινηματογράφο Φλοίσβο συνεχίζονται. Όσοι παραμένουν στη Αλεξανδρούπολη μπορούν να απολαύσουν ήρεμες κινηματογραφικές βραδιές στο γνωστό δροσερό στέκι.
Σήμερα Κυριακή είναι η τελευταία μέρα προβολής της πολυβραβευμένης ταινίας του Μάρτιν ΜακΝτόνα «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» και για την ερχόμενη εβδομάδα η Κ.Λ.Α. έχει δύο προτάσεις.
Από τη Δευτέρα 13 έως και την Τετάρτη 15 Αυγούστου θα προβληθεί η ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό «120 χτύποι το λεπτό». Ο Ρομπέν Καμπιγιό ξαναγράφει την ιστορία της Act Up, με μια ταινία τόσο λυτρωτικά συγκινητική όσο και βαθιά πολιτική και σοκαριστικά επίκαιρη. Μεγάλο Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών, επίσημη υποβολή της Γαλλίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Από την Πέμπτη 16 έως και την Κυριακή 19 Αυγούστου θα προβληθεί η ταινία «H Οδύνη». Η συγκλονιστική ταινία του Εμανουέλ Φινκιέλ, που βασίζεται στο ομότιτλο, αυτοβιογραφικό βιβλίο της Μαργκερίτ Ντυράς, ένα στιβαρό, καλοστημένο δράμα εποχής, τη διάρκεια της κατοχής του Παρισιού από τους Ναζί. Η Μελανί Τιερί στο ρόλο της Ντυράς, δίνει ερμηνεία ζωής.
Θα ακολουθήσει 11ήμερη διακοπή των προβολών (από 20 έως και 30 Αυγούστου) λόγω της Γιορτής Κρασιού. Από τις 31 Αυγούστου οι προβολές θα συνεχιστούν μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου.
Οι προβολές της Κ.Λ.Α. στο θερινό κινηματογράφο Φλοίσβο ξεκινούν κάθε βράδυ στις 10:00 μ.μ. με εισιτήριο 5 ευρώ γενική είσοδο, 4 ευρώ για τα μέλη της ΚΛΑ και 3 ευρώ για φοιτητές, μαθητές, άνεργους, πολύτεκνους.
Δευτέρα 13 έως και Τετάρτη 15 Αυγούστου
120 χτύποι το λεπτό (120 battements par minute)
Γαλλία, 2017
Σκηνοθεσία: Ρομπέν Καμπιγιό
Σενάριο: Ρομπέν Καμπιγιό, Φιλίπ Μανζό
Παίζουν: Ναΐέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Αντέλ Ενέλ, Αρνό Βαλουά, Αντουάν Ρεϊνάρτζ.
Διάρκεια: 140'
Η ταινία διαδραματίζεται στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του '90, όταν η γαλλική οργάνωση Act Up, κορυφώνει τις δράσεις της, ενημερώνοντας για τον ιό του AIDS και απαιτώντας από την κυβέρνηση και τις φαρμακευτικές εταιρίες να επισπεύσουν τις δοκιμές για τα φάρμακα που θα μπορούσαν να σταματήσουν την ιλιγγιώδη θανατηφόρα διαδρομή του ιού.
Ο Καμπιγιό σκηνοθετεί την ταινία σε κεφάλαια, και χτίζει πάνω σε καθένα από αυτά όλες τις πιθανές πλευρές μιας επιδημίας που υπήρξε ταυτόχρονα μια ανείπωτη τραγωδία, αλλά και μια από τις πιο σημαντικές στιγμές στην ιστορία του ακτιβισμού και της σημασίας του στη διεκδίκηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της προστασίας των μειονοτήτων, της αποκάλυψης της υποκρισίας και του συντηρητισμού ενός κατεστημένου που δεν λυγίζει ακόμη και μπροστά στο θάνατο αθώων ανθρώπων.
Από τα πρώτα λεπτά της ταινίας βρίσκεσαι και εσύ, ο θεατής, ένας εθελοντής στο μεγάλο αμφιθέατρο όπου γίνονται οι συγκεντρώσεις της Act Up. Εκεί όπου συζητιούνται δημοκρατικά όλες οι απόψεις, εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις, εκεί όπου θα ξεκινήσουν και οι πρώτες διαφωνίες ανάμεσα στους πιο μετριοπαθείς και τους πιο ακραίους ακτιβιστές. Εκεί όπου σιγά σιγά ξετυλίγεται η μεγάλη εικόνα μιας ταινίας που καταφέρνει να εναλλάσσεται συνεχώς ανάμεσα στο ατομικό και το συλλογικό, ανάμεσα στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται και στο σήμερα, ανάμεσα σε ένα ακέραιο σινεμά που βρίσκεται εδώ για να φυλάξει στα σπλάχνα του την ιστορική μνήμη επιλέγοντας μια ιστορία ανθρώπων μέσα από τα εκατομμύρια των ιστοριών που γεννήθηκαν και πέθαναν στα πρώτα εκείνα εφιαλτικά χρόνια του AIDS.
Πέμπτη 16 έως και Κυριακή 19 Αυγούστου
H Οδύνη (La Douleur)
Γαλλία - Βέλγιο - Ελβετία, 2017
Σενάριο - σκηνοθεσία: Εμανουέλ Φινκιέλ
Παίζουν: Μελανί Τιερί, Μπενουά Μαζιμέλ, Μπενζαμίν Μπιολέ, Γκρεγκουάρ Λεπράνς - Ραννγκέ, Εμανιέλ Μπουρντιέ, Σουλαμί Αντάρ.
Διάρκεια: 126'
Μια από τις περιπετειώδεις σελίδες στη ζωή της σπουδαίας Μαργκερίτ Ντυράς σε ένα ατμοσφαιρικό, «λογοτεχνικό» φιλμ που ξεχωρίζει για την απαιτητική ερμηνεία της Μελανί Τιερί. Η Ντυράς δημοσίευσε το «La Douleur» το 1985, σε ηλικία 71 ετών, με αφορμή τα ημερολόγιά της από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το βιβλίο αποτελείται από έξι ιστορίες στις οποίες η Ντυράς υπερβαίνει τις κατηγοριοποιήσεις και τα είδη και μπλέκει χρόνους, πρόσωπα και εποχές, καθιστώντας θολή τη διάκριση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, στην αποστασιοποίηση ενός δοκιμίου και τη μυθιστορηματική ταύτιση.
Αντιμέτωπος με ένα τόσο πολυεπίπεδο και αιχμηρό έργο, ο γάλλος σκηνοθέτης Εμανουέλ Φινκιέλ απομονώνει δύο από τις έξι ιστορίες αφηγούμενος την ανυπόφορη οδύνη της νεαρής γαλλίδας συγγραφέα στη διάρκεια της κατοχής του Παρισιού από τους Ναζί, όσο περιμένει να μάθει νέα του συζύγου της Ρομπέρ Αντέλ, ο οποίος ήταν ηγετική μορφή της Αντίστασης και είχε συλληφθεί και μεταφερθεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.
Μέλος της Αντίστασης και η ίδια, δε θα διστάσει πάνω στην απελπισία της να πλησιάσει τον Ραμπιέ, έναν συμπατριώτη της δωσίλογο και συνεργάτη των Γερμανών, με την ελπίδα ότι εκείνος θα μπορέσει να της πει αν ο άντρας της είναι ζωντανός. Μεταξύ τους θα αναπτυχθεί μια επικίνδυνη σχέση εκμετάλλευσης, καχυποψίας και αντικατασκοπείας, καθώς η ίδια θα έρθει αντιμέτωπη με την ενοχή, την αμφιβολία και τον πόνο της αναμονής για μια είδηση που δείχνει να μην έρχεται ποτέ, ακόμα και μετά την απελευθέρωση της πρωτεύουσας.
Το voice over της ίδιας της Duras κρατά μία ονειρώδη συχνά αίσθηση, μίας ανάμνησης που συνέβη και δεν συνέβη. Η μουσική επιλεγμένη προσεκτικά, όπως επίσης και η σιωπή, εντείνοντας τα συναισθήματα ή την απουσία τους στις εκάστοτε σκηνές. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην πρωταγωνίστρια Thierry, η οποία παίρνει πάνω της ολόκληρη την ταινία και φέρνει εις πέρας ένα από τα πιο δύσκολα εγχειρήματα· να αποτυπώσει την ψυχολογία της Marguerite Duras στον φακό.
[post_ads]
Σήμερα Κυριακή είναι η τελευταία μέρα προβολής της πολυβραβευμένης ταινίας του Μάρτιν ΜακΝτόνα «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» και για την ερχόμενη εβδομάδα η Κ.Λ.Α. έχει δύο προτάσεις.
Από τη Δευτέρα 13 έως και την Τετάρτη 15 Αυγούστου θα προβληθεί η ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό «120 χτύποι το λεπτό». Ο Ρομπέν Καμπιγιό ξαναγράφει την ιστορία της Act Up, με μια ταινία τόσο λυτρωτικά συγκινητική όσο και βαθιά πολιτική και σοκαριστικά επίκαιρη. Μεγάλο Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών, επίσημη υποβολή της Γαλλίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Από την Πέμπτη 16 έως και την Κυριακή 19 Αυγούστου θα προβληθεί η ταινία «H Οδύνη». Η συγκλονιστική ταινία του Εμανουέλ Φινκιέλ, που βασίζεται στο ομότιτλο, αυτοβιογραφικό βιβλίο της Μαργκερίτ Ντυράς, ένα στιβαρό, καλοστημένο δράμα εποχής, τη διάρκεια της κατοχής του Παρισιού από τους Ναζί. Η Μελανί Τιερί στο ρόλο της Ντυράς, δίνει ερμηνεία ζωής.
Θα ακολουθήσει 11ήμερη διακοπή των προβολών (από 20 έως και 30 Αυγούστου) λόγω της Γιορτής Κρασιού. Από τις 31 Αυγούστου οι προβολές θα συνεχιστούν μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου.
Οι προβολές της Κ.Λ.Α. στο θερινό κινηματογράφο Φλοίσβο ξεκινούν κάθε βράδυ στις 10:00 μ.μ. με εισιτήριο 5 ευρώ γενική είσοδο, 4 ευρώ για τα μέλη της ΚΛΑ και 3 ευρώ για φοιτητές, μαθητές, άνεργους, πολύτεκνους.
Δευτέρα 13 έως και Τετάρτη 15 Αυγούστου
120 χτύποι το λεπτό (120 battements par minute)
Γαλλία, 2017
Σκηνοθεσία: Ρομπέν Καμπιγιό
Σενάριο: Ρομπέν Καμπιγιό, Φιλίπ Μανζό
Παίζουν: Ναΐέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Αντέλ Ενέλ, Αρνό Βαλουά, Αντουάν Ρεϊνάρτζ.
Διάρκεια: 140'
Η ταινία διαδραματίζεται στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του '90, όταν η γαλλική οργάνωση Act Up, κορυφώνει τις δράσεις της, ενημερώνοντας για τον ιό του AIDS και απαιτώντας από την κυβέρνηση και τις φαρμακευτικές εταιρίες να επισπεύσουν τις δοκιμές για τα φάρμακα που θα μπορούσαν να σταματήσουν την ιλιγγιώδη θανατηφόρα διαδρομή του ιού.
Ο Καμπιγιό σκηνοθετεί την ταινία σε κεφάλαια, και χτίζει πάνω σε καθένα από αυτά όλες τις πιθανές πλευρές μιας επιδημίας που υπήρξε ταυτόχρονα μια ανείπωτη τραγωδία, αλλά και μια από τις πιο σημαντικές στιγμές στην ιστορία του ακτιβισμού και της σημασίας του στη διεκδίκηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της προστασίας των μειονοτήτων, της αποκάλυψης της υποκρισίας και του συντηρητισμού ενός κατεστημένου που δεν λυγίζει ακόμη και μπροστά στο θάνατο αθώων ανθρώπων.
Από τα πρώτα λεπτά της ταινίας βρίσκεσαι και εσύ, ο θεατής, ένας εθελοντής στο μεγάλο αμφιθέατρο όπου γίνονται οι συγκεντρώσεις της Act Up. Εκεί όπου συζητιούνται δημοκρατικά όλες οι απόψεις, εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις, εκεί όπου θα ξεκινήσουν και οι πρώτες διαφωνίες ανάμεσα στους πιο μετριοπαθείς και τους πιο ακραίους ακτιβιστές. Εκεί όπου σιγά σιγά ξετυλίγεται η μεγάλη εικόνα μιας ταινίας που καταφέρνει να εναλλάσσεται συνεχώς ανάμεσα στο ατομικό και το συλλογικό, ανάμεσα στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται και στο σήμερα, ανάμεσα σε ένα ακέραιο σινεμά που βρίσκεται εδώ για να φυλάξει στα σπλάχνα του την ιστορική μνήμη επιλέγοντας μια ιστορία ανθρώπων μέσα από τα εκατομμύρια των ιστοριών που γεννήθηκαν και πέθαναν στα πρώτα εκείνα εφιαλτικά χρόνια του AIDS.
Πέμπτη 16 έως και Κυριακή 19 Αυγούστου
H Οδύνη (La Douleur)
Γαλλία - Βέλγιο - Ελβετία, 2017
Σενάριο - σκηνοθεσία: Εμανουέλ Φινκιέλ
Παίζουν: Μελανί Τιερί, Μπενουά Μαζιμέλ, Μπενζαμίν Μπιολέ, Γκρεγκουάρ Λεπράνς - Ραννγκέ, Εμανιέλ Μπουρντιέ, Σουλαμί Αντάρ.
Διάρκεια: 126'
Μια από τις περιπετειώδεις σελίδες στη ζωή της σπουδαίας Μαργκερίτ Ντυράς σε ένα ατμοσφαιρικό, «λογοτεχνικό» φιλμ που ξεχωρίζει για την απαιτητική ερμηνεία της Μελανί Τιερί. Η Ντυράς δημοσίευσε το «La Douleur» το 1985, σε ηλικία 71 ετών, με αφορμή τα ημερολόγιά της από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το βιβλίο αποτελείται από έξι ιστορίες στις οποίες η Ντυράς υπερβαίνει τις κατηγοριοποιήσεις και τα είδη και μπλέκει χρόνους, πρόσωπα και εποχές, καθιστώντας θολή τη διάκριση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, στην αποστασιοποίηση ενός δοκιμίου και τη μυθιστορηματική ταύτιση.
Αντιμέτωπος με ένα τόσο πολυεπίπεδο και αιχμηρό έργο, ο γάλλος σκηνοθέτης Εμανουέλ Φινκιέλ απομονώνει δύο από τις έξι ιστορίες αφηγούμενος την ανυπόφορη οδύνη της νεαρής γαλλίδας συγγραφέα στη διάρκεια της κατοχής του Παρισιού από τους Ναζί, όσο περιμένει να μάθει νέα του συζύγου της Ρομπέρ Αντέλ, ο οποίος ήταν ηγετική μορφή της Αντίστασης και είχε συλληφθεί και μεταφερθεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.
Μέλος της Αντίστασης και η ίδια, δε θα διστάσει πάνω στην απελπισία της να πλησιάσει τον Ραμπιέ, έναν συμπατριώτη της δωσίλογο και συνεργάτη των Γερμανών, με την ελπίδα ότι εκείνος θα μπορέσει να της πει αν ο άντρας της είναι ζωντανός. Μεταξύ τους θα αναπτυχθεί μια επικίνδυνη σχέση εκμετάλλευσης, καχυποψίας και αντικατασκοπείας, καθώς η ίδια θα έρθει αντιμέτωπη με την ενοχή, την αμφιβολία και τον πόνο της αναμονής για μια είδηση που δείχνει να μην έρχεται ποτέ, ακόμα και μετά την απελευθέρωση της πρωτεύουσας.
Το voice over της ίδιας της Duras κρατά μία ονειρώδη συχνά αίσθηση, μίας ανάμνησης που συνέβη και δεν συνέβη. Η μουσική επιλεγμένη προσεκτικά, όπως επίσης και η σιωπή, εντείνοντας τα συναισθήματα ή την απουσία τους στις εκάστοτε σκηνές. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην πρωταγωνίστρια Thierry, η οποία παίρνει πάνω της ολόκληρη την ταινία και φέρνει εις πέρας ένα από τα πιο δύσκολα εγχειρήματα· να αποτυπώσει την ψυχολογία της Marguerite Duras στον φακό.
[post_ads]
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω