"Οι μουσικές της Θράκης μέσα από την ματιά των μουσικών δικτύων" είναι το θέμα της ομιλίας του Χάρη Σαρρή που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 27 Ιουλίου στο ΕΜΘ.
Το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης σας προσκαλεί στην ομιλία του Χάρη Σαρρή με τίτλο: «Οι μουσικές της Θράκης μέσα από την ματιά των μουσικών δικτύων», το Σάββατο 27 Ιουλίου 2019 στις 20:30 στον πολυχώρο του μουσείου.
Πώς μπορεί να περιγράψει κανείς τις μουσικές μιας περιοχής όπως η Θράκη, η οποία για αιώνες βρίσκεται σε ένα κρίσιμο ιστορικό και πολιτισμικό σταυροδρόμι; Πώς μπορεί να αποφύγει μια στείρα «διπολική» θεώρηση (παλαιό - καινούριο, παραδοσιακό - μοντέρνο, ανατολικό - δυτικό κ.λπ.) και να ιχνηλατήσει στοιχεία και διαδρομές, φωτίζοντας σχέσεις και αλληλεπιδράσεις συχνά απρόσμενες; Η έννοια του μουσικού δικτύου προσφέρεται για τον σκοπό αυτό. Βοηθά να «ξεμπερδευτεί το κουβάρι» και να αναδειχθούν τα στοιχεία εκείνα που δομούν τις εκάστοτε μουσικές και πολιτισμικές οντότητες.
Στην διάλεξη αυτή θα γίνει μια συνοπτική παρουσίαση της έννοιας του μουσικού δικτύου. Έχοντας ως σημείο αναφοράς τις μουσικές της Θράκης, θα επιχειρηθεί να παρουσιαστούν, με τρόπο συνοπτικό, οι διαδρομές και οι μουσικοί μετασχηματισμοί οι οποίοι έλαβαν χώρα κατά την μεταπολεμική κυρίως περίοδο. Στόχος είναι, όχι τόσο η κάλυψη όλων των περιπτώσεων, όσο η κατανόηση και ανάδειξη των μηχανισμών μέσα από τους οποίους η μουσική ενός τόπου «αναμορφώνεται» σε συνάρτηση με την ιστορική και κοινωνικοπολιτισμική διαδρομή της περιοχής.
Ελεύθερη είσοδος.
Βιογραφικό σημείωμα Χάρη Σαρρή
Ο Χάρης Σαρρής γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος και διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι βοηθός έκδοσης στο διεθνές διεπιστημονικό μουσικολογικό περιοδικό Journal of Interdisciplinary Music Studies (JIMS) και επιστημονικός συνεργάτης στο μουσικολογικό περιοδικό Πολυφωνία.
Σπούδασε δυτική μουσική και πήρε πτυχία Ακορντεόν, Αρμονίας και Αντίστιξης. Παράλληλα, από την ηλικία των εννέα ετών, παίζει κρητική λύρα, μαθητεύοντας αρχικά πλάι στον πατέρα του και στη συνέχεια πλάι στον Γιώργο Βυζιριανάκη. Στα φοιτητικάτου χρόνια ασχολήθηκε με διάφορους τύπους λύρας (παλαιά κρητική, δωδεκανησιακή, θρακιώτικη, πολίτικη), ενώ στο πλαίσιο της διδακτορικής του διατριβής ασχολήθηκε και με την γκάιντα.
Εργάστηκε ως ερευνητής στο Ερευνητικό Πρόγραμμα «Θράκη» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» (1995-2004). Δίδαξε στο Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2001-2004), στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2008-2009), στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου (2008-2017) και στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών «Εκτέλεση/ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής» (2016 - σήμερα).
Παράλληλα, από το 2007 διδάσκει στο Τμήμα Μουσικοκινητικής Αγωγής της Σχολής Μωραΐτη. Από το 1998 ως το 2010 συνεργάστηκε σε μηνιαία βάση ως μουσικοκριτικός στο περιοδικό Hitech. Από το 2002 συνεργάζεται ως εθνομουσικολόγος με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στις ετήσιες Συναντήσεις Λαϊκών Πνευστών και σε ερευνητικές δράσεις για τις λαϊκές μουσικές των Κυκλάδων.
Ασχολείται με το εθνογραφικό φιλμ, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Κιτσικούδη. Καρπός της έως τώρα συνεργασίας τους η ταινία «Γκάιντες λαλούν» (διάκριση στο Φεστιβάλ Πάτρας, 2012), η ταινία «Ο Τίγρης από τ' Απεράθου» (2015) και η ταινία «Μουσικές και Μουσικοί της Άνδρου» (61', 2016).
Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Δείγμα της επιστημονικής αρθρογραφίας του μπορεί κανείς να βρει στον παρακάτω σύνδεσμο: uoa.academia.edu/HarisSarris
[post_ads]
Πώς μπορεί να περιγράψει κανείς τις μουσικές μιας περιοχής όπως η Θράκη, η οποία για αιώνες βρίσκεται σε ένα κρίσιμο ιστορικό και πολιτισμικό σταυροδρόμι; Πώς μπορεί να αποφύγει μια στείρα «διπολική» θεώρηση (παλαιό - καινούριο, παραδοσιακό - μοντέρνο, ανατολικό - δυτικό κ.λπ.) και να ιχνηλατήσει στοιχεία και διαδρομές, φωτίζοντας σχέσεις και αλληλεπιδράσεις συχνά απρόσμενες; Η έννοια του μουσικού δικτύου προσφέρεται για τον σκοπό αυτό. Βοηθά να «ξεμπερδευτεί το κουβάρι» και να αναδειχθούν τα στοιχεία εκείνα που δομούν τις εκάστοτε μουσικές και πολιτισμικές οντότητες.
Στην διάλεξη αυτή θα γίνει μια συνοπτική παρουσίαση της έννοιας του μουσικού δικτύου. Έχοντας ως σημείο αναφοράς τις μουσικές της Θράκης, θα επιχειρηθεί να παρουσιαστούν, με τρόπο συνοπτικό, οι διαδρομές και οι μουσικοί μετασχηματισμοί οι οποίοι έλαβαν χώρα κατά την μεταπολεμική κυρίως περίοδο. Στόχος είναι, όχι τόσο η κάλυψη όλων των περιπτώσεων, όσο η κατανόηση και ανάδειξη των μηχανισμών μέσα από τους οποίους η μουσική ενός τόπου «αναμορφώνεται» σε συνάρτηση με την ιστορική και κοινωνικοπολιτισμική διαδρομή της περιοχής.
Ελεύθερη είσοδος.
Βιογραφικό σημείωμα Χάρη Σαρρή
Ο Χάρης Σαρρής γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος και διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι βοηθός έκδοσης στο διεθνές διεπιστημονικό μουσικολογικό περιοδικό Journal of Interdisciplinary Music Studies (JIMS) και επιστημονικός συνεργάτης στο μουσικολογικό περιοδικό Πολυφωνία.
Σπούδασε δυτική μουσική και πήρε πτυχία Ακορντεόν, Αρμονίας και Αντίστιξης. Παράλληλα, από την ηλικία των εννέα ετών, παίζει κρητική λύρα, μαθητεύοντας αρχικά πλάι στον πατέρα του και στη συνέχεια πλάι στον Γιώργο Βυζιριανάκη. Στα φοιτητικάτου χρόνια ασχολήθηκε με διάφορους τύπους λύρας (παλαιά κρητική, δωδεκανησιακή, θρακιώτικη, πολίτικη), ενώ στο πλαίσιο της διδακτορικής του διατριβής ασχολήθηκε και με την γκάιντα.
Εργάστηκε ως ερευνητής στο Ερευνητικό Πρόγραμμα «Θράκη» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» (1995-2004). Δίδαξε στο Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2001-2004), στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2008-2009), στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου (2008-2017) και στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών «Εκτέλεση/ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής» (2016 - σήμερα).
Παράλληλα, από το 2007 διδάσκει στο Τμήμα Μουσικοκινητικής Αγωγής της Σχολής Μωραΐτη. Από το 1998 ως το 2010 συνεργάστηκε σε μηνιαία βάση ως μουσικοκριτικός στο περιοδικό Hitech. Από το 2002 συνεργάζεται ως εθνομουσικολόγος με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στις ετήσιες Συναντήσεις Λαϊκών Πνευστών και σε ερευνητικές δράσεις για τις λαϊκές μουσικές των Κυκλάδων.
Ασχολείται με το εθνογραφικό φιλμ, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Κιτσικούδη. Καρπός της έως τώρα συνεργασίας τους η ταινία «Γκάιντες λαλούν» (διάκριση στο Φεστιβάλ Πάτρας, 2012), η ταινία «Ο Τίγρης από τ' Απεράθου» (2015) και η ταινία «Μουσικές και Μουσικοί της Άνδρου» (61', 2016).
Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Δείγμα της επιστημονικής αρθρογραφίας του μπορεί κανείς να βρει στον παρακάτω σύνδεσμο: uoa.academia.edu/HarisSarris
[post_ads]
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω