Στον Πειραιά, στο μεγάλο λιμάνι, στο λιμάνι που εκπροσωπεί όλη τη Ναυτική Ελλάδα, πρέπει να γίνει η τελετή καταδύσεως του Τίμιου Σταυρού...
του Νικόλαου Παπανικολόπουλου
Δεν θέλω να πιστεύω ότι κάποιοι στην πατρίδα μας, βρήκαν την «εποχή του Covid-19» βολική για να παίρνουν αποφάσεις, ώστε να την απογυμνώνουν μεθοδικά από την ορθόδοξη πίστη μας και την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, σε αντίθεση από αυτό που πρεσβεύει το Σύνταγμα (άρθρο 16 παρ 2) «…την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης…».
25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου αποφάσισαν να μην γίνουν μαθητικές αλλά ούτε και στρατιωτικές παρελάσεις. Ανησύχησαν για τον συνωστισμό στις παρελάσεις (σε ανοιχτό χώρο) και δεν ανησύχησαν καθόλου για τους 25 ανά τμήμα μαθητές (σε κλειστό χώρο). Αν γινόταν στρατιωτική παρέλαση με ασφαλείς αποστάσεις, χωρίς θεατές και με τηλεοπτική κάλυψη αποτίοντας φόρο τιμής στους ήρωες του 21 και του 40, τι υγειονομικός κίνδυνος θα υπήρχε;
Στους Χαιρετισμούς, τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση, οι πόρτες των εκκλησιών σφραγίστηκαν. Η Θεία Κοινωνία σταμάτησε, οι καμπάνες δεν χτύπησαν, οι λιτανείες δεν έγιναν, τα μεγάφωνα των εκκλησιών σίγησαν, οι Επιτάφιοι δεν βγήκαν…
Τώρα, για όλο το Άγιο Δωδεκαήμερο, επιτρέπονται μόνο τρεις Θείες Λειτουργίες (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Άγια Θεοφάνεια) με περιορισμένο αριθμό πιστών και απαγορεύουν την τελετή κατάδυσης του Τίμιου Σταυρού έξω από τις εκκλησιές, στις λίμνες, τα ποτάμια και τη θάλασσα.
Μάλλον δεν γνωρίζουν ότι παλιά, οι ναυτικοί μας απέφευγαν να ταξιδέψουν από τα Νικολοβάρβαρα μέχρι τα Θεοφάνεια. Περίμεναν πρώτα να αγιασθούν τα νερά και μετά τα Άγια Θεοφάνεια, άρχιζαν να μπαρκάρουν.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, σε πρόσφατη συνέντευξή του δέχτηκε ότι «Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή, είναι η αντιμετώπιση της συνάθροισης και του συνωστισμού…», σημειώνοντας όμως, ότι αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να το τηρήσουμε, «αλλά για εμβληματικούς λόγους θα πρέπει να επιτραπεί μόνο στην Μητρόπολη Πειραιώς να κάνει την τελετή καταδύσεως του Τίμιου Σταυρού γιατί στον Πειραιά δεν τιμάται μόνο η μεγάλη γιορτή των Θεοφανίων, αλλά και το μέγα της θαλάσσης κράτος των Ελλήνων».
Ναι!!! Στον Πειραιά, στο μεγάλο λιμάνι, στην πειραϊκή ναυτοπολιτεία, στη ναυτική πρωτεύουσα της Ελλάδας. Στο λιμάνι που εκπροσωπεί όλη τη Ναυτική Ελλάδα, το Πολεμικό Ναυτικό με τη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου και τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και το Εμπορικό Ναυτικό με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ/ΑΚΤ.
Εδώ πρέπει να γίνει η τελετή καταδύσεως του Τίμιου Σταυρού με τα προβλεπόμενα μέτρα και τηλεοπτική κάλυψη για να ζήσουν όλοι οι Έλληνες ανείπωτες στιγμές από το λιμάνι που τέτοια μέρα παίρνει μια αλλιώτικη όψη καθώς αγιάζονται τα ύδατα. Να δούμε την πομπή να εξέρχεται από τον Μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδας, να κατευθύνεται στην αποβάθρα και να ακούσουμε τις σειρήνες της πόλης και των πλοίων, τις καμπάνες των εκκλησιών και τα τιμητικά αγήματα με τις φιλαρμονικές να αποδίδουν χαιρετισμούς. Να ακούσουμε να διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και μετά να ρίχνεται ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ τρεις φορές στα νερά για να τα αγιάσει και μαζί με αυτά να αγιάσει τα σύμπαντα της ελληνικής γης και όλα τα ελληνικά πλεούμενα. Η Εκκλησία με τον αγιασμό των υδάτων αγιάζει σύμπασα την κτίση.
Εδώ να ρίξουμε τον TIMIO ΣΤΑΥΡΟ για να αγιαστούν τα Ελληνικά νερά που αγγελοκυκλώνουν τα νησιά και τις άγιες ακτογραμμές μας την ώρα που άλλοι τα ονειρεύονται για δικά τους.
Η λαμπρότερη ίσως ναυτική γιορτή που είναι συγχρόνως και θρησκευτική, τουλάχιστον φέτος, δικαιωματικά ας γίνει μόνο στον Πειραιά.
Υπάρχει ακόμη χρόνος να το σκεφτούν οι Άρχοντες μας.
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)
Δεν θέλω να πιστεύω ότι κάποιοι στην πατρίδα μας, βρήκαν την «εποχή του Covid-19» βολική για να παίρνουν αποφάσεις, ώστε να την απογυμνώνουν μεθοδικά από την ορθόδοξη πίστη μας και την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, σε αντίθεση από αυτό που πρεσβεύει το Σύνταγμα (άρθρο 16 παρ 2) «…την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης…».
25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου αποφάσισαν να μην γίνουν μαθητικές αλλά ούτε και στρατιωτικές παρελάσεις. Ανησύχησαν για τον συνωστισμό στις παρελάσεις (σε ανοιχτό χώρο) και δεν ανησύχησαν καθόλου για τους 25 ανά τμήμα μαθητές (σε κλειστό χώρο). Αν γινόταν στρατιωτική παρέλαση με ασφαλείς αποστάσεις, χωρίς θεατές και με τηλεοπτική κάλυψη αποτίοντας φόρο τιμής στους ήρωες του 21 και του 40, τι υγειονομικός κίνδυνος θα υπήρχε;
Στους Χαιρετισμούς, τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση, οι πόρτες των εκκλησιών σφραγίστηκαν. Η Θεία Κοινωνία σταμάτησε, οι καμπάνες δεν χτύπησαν, οι λιτανείες δεν έγιναν, τα μεγάφωνα των εκκλησιών σίγησαν, οι Επιτάφιοι δεν βγήκαν…
Τώρα, για όλο το Άγιο Δωδεκαήμερο, επιτρέπονται μόνο τρεις Θείες Λειτουργίες (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Άγια Θεοφάνεια) με περιορισμένο αριθμό πιστών και απαγορεύουν την τελετή κατάδυσης του Τίμιου Σταυρού έξω από τις εκκλησιές, στις λίμνες, τα ποτάμια και τη θάλασσα.
Μάλλον δεν γνωρίζουν ότι παλιά, οι ναυτικοί μας απέφευγαν να ταξιδέψουν από τα Νικολοβάρβαρα μέχρι τα Θεοφάνεια. Περίμεναν πρώτα να αγιασθούν τα νερά και μετά τα Άγια Θεοφάνεια, άρχιζαν να μπαρκάρουν.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, σε πρόσφατη συνέντευξή του δέχτηκε ότι «Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή, είναι η αντιμετώπιση της συνάθροισης και του συνωστισμού…», σημειώνοντας όμως, ότι αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να το τηρήσουμε, «αλλά για εμβληματικούς λόγους θα πρέπει να επιτραπεί μόνο στην Μητρόπολη Πειραιώς να κάνει την τελετή καταδύσεως του Τίμιου Σταυρού γιατί στον Πειραιά δεν τιμάται μόνο η μεγάλη γιορτή των Θεοφανίων, αλλά και το μέγα της θαλάσσης κράτος των Ελλήνων».
Ναι!!! Στον Πειραιά, στο μεγάλο λιμάνι, στην πειραϊκή ναυτοπολιτεία, στη ναυτική πρωτεύουσα της Ελλάδας. Στο λιμάνι που εκπροσωπεί όλη τη Ναυτική Ελλάδα, το Πολεμικό Ναυτικό με τη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου και τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και το Εμπορικό Ναυτικό με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ/ΑΚΤ.
Εδώ πρέπει να γίνει η τελετή καταδύσεως του Τίμιου Σταυρού με τα προβλεπόμενα μέτρα και τηλεοπτική κάλυψη για να ζήσουν όλοι οι Έλληνες ανείπωτες στιγμές από το λιμάνι που τέτοια μέρα παίρνει μια αλλιώτικη όψη καθώς αγιάζονται τα ύδατα. Να δούμε την πομπή να εξέρχεται από τον Μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδας, να κατευθύνεται στην αποβάθρα και να ακούσουμε τις σειρήνες της πόλης και των πλοίων, τις καμπάνες των εκκλησιών και τα τιμητικά αγήματα με τις φιλαρμονικές να αποδίδουν χαιρετισμούς. Να ακούσουμε να διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και μετά να ρίχνεται ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ τρεις φορές στα νερά για να τα αγιάσει και μαζί με αυτά να αγιάσει τα σύμπαντα της ελληνικής γης και όλα τα ελληνικά πλεούμενα. Η Εκκλησία με τον αγιασμό των υδάτων αγιάζει σύμπασα την κτίση.
Εδώ να ρίξουμε τον TIMIO ΣΤΑΥΡΟ για να αγιαστούν τα Ελληνικά νερά που αγγελοκυκλώνουν τα νησιά και τις άγιες ακτογραμμές μας την ώρα που άλλοι τα ονειρεύονται για δικά τους.
Η λαμπρότερη ίσως ναυτική γιορτή που είναι συγχρόνως και θρησκευτική, τουλάχιστον φέτος, δικαιωματικά ας γίνει μόνο στον Πειραιά.
Υπάρχει ακόμη χρόνος να το σκεφτούν οι Άρχοντες μας.
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω