Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας.
Παρατείνεται λόγω μεγάλου ενδιαφέροντος, έως και τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, η περιοδική έκθεση «Σαν μετάξι», που συνδιοργανώνουν το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, στο Μουσείο Μετάξης του Ιδρύματος, στο Σουφλί.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, περίπου 5.000 επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν την περιοδική έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και παρουσιάζει, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.
Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του ξεχωριστού Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού.
Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Kitagawa Utamaro, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία», απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Edo (σημερινό Τόκιο).
Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του Ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό: κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας, από τον 16ο αιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.
Τέλος, προβάλλεται ο ελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» («gei» τέχνη και «sha» πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.
Παράταση της έκθεσης έως και τις 4 Μαρτίου 2024.
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00 - 17:00.
Κλειστά: 25 και 26 Δεκεμβρίου, 1η Ιανουαρίου, 18 Ιανουαρίου (τοπική εορτή).
Δείτε τους συντελεστές της έκθεσης εδώ.
ΠΙΟΠ | Μουσείο Μετάξης
Ελ. Βενιζέλου 73, Σουφλί
Τηλ. 25540-23700
[post_ads]
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, περίπου 5.000 επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν την περιοδική έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και παρουσιάζει, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.
Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του ξεχωριστού Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού.
Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eizan (1787-1867) © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας |
Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Kitagawa Utamaro, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία», απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Edo (σημερινό Τόκιο).
Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του Ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό: κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας, από τον 16ο αιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.
Τέλος, προβάλλεται ο ελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» («gei» τέχνη και «sha» πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.
Παράταση της έκθεσης έως και τις 4 Μαρτίου 2024.
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00 - 17:00.
Κλειστά: 25 και 26 Δεκεμβρίου, 1η Ιανουαρίου, 18 Ιανουαρίου (τοπική εορτή).
Δείτε τους συντελεστές της έκθεσης εδώ.
ΠΙΟΠ | Μουσείο Μετάξης
Ελ. Βενιζέλου 73, Σουφλί
Τηλ. 25540-23700
[post_ads]
ΣΧΟΛΙΑ
Μπορείτε να σχολιάσετε μέσω Facebook ή Blogger (Google) επιλέγοντας την αντίστοιχη καρτέλα από πάνω